Bedrijfsleven verspilt marketinggeld aan online communities
De advertentie-inspanningen van de bedrijven appelleren niet aan de nieuwsgierigheid van de consument. Van de ondervraagden is 67 procent niet nieuwsgierig naar de adverteerders en 37 procent heeft geen positieve indruk van de adverteerders. Slechts een kwart van de ondervraagden vindt de adverteerders op online communities innovatief. Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de consumenten vooral een rol ziet weggelegd voor bedrijven om jongeren te bereiken.
De consumenten zien online communities als een sociale ontmoetingsplaats met amusement als voornaamste functie. Online communities vergemakkelijken (nieuwe)contacten maar brengen ook nieuwe risicos met zich mee. Zo is de consument zich er van bewust dat de anonimiteit van bezoekers leidt tot stiekem gedrag. Hij is zich meer bewust van de gevaren voor de eigen privacy, meldt MarketResponse.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaUit het onderzoek blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders bekend is met online communities. Van deze groep heeft 63 procent wel eens een bezoek gebracht aan een community en 3 procent is van plan om dat te doen. Voor 45 procent is het in contact komen met bekenden of vrienden de voornaamste reden voor een bezoek, 17 procent doet dit uit nieuwsgierigheid en 14 procent voor ontspanning.
Tweederde van de respondenten die bekend zijn met online communities, geeft aan dat online communities voor iedereen zijn bedoeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid