Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven verspilt marketinggeld aan online communities

Het Nederlandse bedrijfsleven weet niet hoe ze de consument moet aanspreken op online communities als Hyves en Second Life, blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentie-inspanningen van de bedrijven appelleren niet aan de nieuwsgierigheid van de consument. Van de ondervraagden is 67 procent niet nieuwsgierig naar de adverteerders en 37 procent heeft geen positieve indruk van de adverteerders. Slechts een kwart van de ondervraagden vindt de adverteerders op online communities innovatief. Uit het onderzoek blijkt dat 36 procent van de consumenten vooral een rol ziet weggelegd voor bedrijven om jongeren te bereiken.

related partner content for mobile comes here

De consumenten zien online communities als een sociale ontmoetingsplaats met amusement als voornaamste functie. Online communities vergemakkelijken (nieuwe)contacten maar brengen ook nieuwe risicos met zich mee. Zo is de consument zich er van bewust dat de anonimiteit van bezoekers leidt tot stiekem gedrag. Hij is zich meer bewust van de gevaren voor de eigen privacy, meldt MarketResponse.

Uit het onderzoek blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders bekend is met online communities. Van deze groep heeft 63 procent wel eens een bezoek gebracht aan een community en 3 procent is van plan om dat te doen. Voor 45 procent is het in contact komen met bekenden of vrienden de voornaamste reden voor een bezoek, 17 procent doet dit uit nieuwsgierigheid en 14 procent voor ontspanning.

Tweederde van de respondenten die bekend zijn met online communities, geeft aan dat online communities voor iedereen zijn bedoeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in