Overslaan en naar de inhoud gaan

Barbera Wolfensberger krijgt hoge post bij ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

De voormalig reclamebureaudirecteur wordt benoemd tot directeur-generaal Cultuur en Media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Barbera Wolfensberger wordt directeur-generaal Cultuur en Media bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De ministerraad heeft ingestemd met de voordracht op voorstel van minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De benoeming gaat in op 1 juli 2017.

related partner content for mobile comes here

Marketing en reclame
Wolfensberger, die in 2015 op de tweede plaats eindigde in de lijst 'Onmisbare 100' van Adformatie, bewandelde een zeer divers loopbaanpad in de marketingcommunicatiesector. Niet alleen werkte zij voor verschillende grote adverteerders, waaronder Hema, ook bekleedde ze verschillende functies bij reclamebureaus. Tot oktober 2015 was ze ceo bij FHV/BBDO.

Media
De laatste ruim anderhalf jaar was ze directeur marketing bij TMG. Haar functie bij het mediaconcern kwam eerder dit jaar te vervallen.

Zachte overgang
Toch is de stap naar de overheid voor Wolfensberger weer niet zo radicaal. Begin 2014 werd ze door het Ministerie van Economische Zaken benoemd tot boegbeeld topsector creatieve industrie.

Wolfensberger studeerde Communicatie aan de Hogeschool van Utrecht.
 
Procedure
De benoeming is tot stand gekomen via de procedure voor de topmanagementgroep van de Algemene Bestuursdienst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in