Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie Z houdt niet van bellen

En laat een merk direct vallen als er niet snel wordt gereageerd via social media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Forrester Research deed onderzoek in opdracht van American Express naar de verwachtingen van Generatie Z ten opzichte van merken.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers ondervroegen zowel (Amerikaanse) jongeren tussen de 23 en 27 (Generatie Y) en jongeren tussen de 16 en 22 (Generatie Z), en keek naar de verschillen en overeenkomsten.

Wat blijkt: Gen Y en Gen Z hebben over het algemeen dezelfde verwachtingen. Zo vinden ze beide de digitale ervaring zeer belangrijk. Maar de jongere doelgroep zal eerder een merk laten vallen bij een slechte online service ((23 procent Gen Z versus 16 procent Gen Y), of een trage reactie via social media (21 procent tegenover 9 procent bij de millennials).

Hetzelfde geldt voor merken die alleen telefonisch klantencontact bieden (12 procent Gen Z versus 10 procent Gen Y).

De jongere doelgroep voert liever ook geen gesprek via de telefoon. 49 procent van de millennials vindt het niet erg om te bellen met iemand van de klantenservice. Bij Gen Z ligt dat percentage lager, op 38 procent. De jongere leeftijdsgroep kiest er liever voor om zelf problemen op te lossen, al dan niet met hulp van een online tool (31 procent versus 18 procent van Gen Y).

Betalen


Het is een onderzoek van American Express, dus werden er ook wat vragen gesteld over betalen. 81 procent van de ondervraagde Gen Z-ers doet zelf aankopen. 77 procent zegt goed zicht te hebben op het huishoudboekje, 72 procent heeft een betaal- of spaarrekening. Gen Z verkiest daarbij meer dan Gen Y een digitale wallet (43 procent versus 29 procent). En ze zullen eerder een mobiele betaalmogelijkheid als Apple Pay verkiezen. 33 procent antwoordde in de laatste 3 maanden gebruik te hebben gemaakt van zo’n tool (tegenover 22 procent bij Gen Y).

Het is een onderzoek van American Express, dus werden er ook wat vragen gesteld over betalen. 81 procent van de ondervraagde Gen Z-ers doet zelf aankopen. 77 procent zegt goed zicht te hebben op het huishoudboekje, 72 procent heeft een betaal- of spaarrekening. Gen Z verkiest daarbij meer dan Gen Y een digitale wallet (43 procent versus 29 procent). En ze zullen eerder een mobiele betaalmogelijkheid als Apple Pay verkiezen. 33 procent antwoordde in de laatste 3 maanden gebruik te hebben gemaakt van zo’n tool (tegenover 22 procent bij Gen Y).

 

Beeld 123RF

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in