Albert Heijn reduceert suiker in meer dan 100 huismerkproducten
De supermarkt neemt de maatregel omdat consumenten steeds bewuster met suiker omgaan.
250 miljoen minder suikerklontjes (omgerekend 875 duizend pakken suiker) in eigenmerkproducten van Albert Heijn, met dat aansprekende getal kondigt Albert Heijn op maandag een suikerreductie aan die het doorvoert in meer dan 100 sku’s van het eigen merk. De supermarkt zegt hiermee de consument te volgen. Marit van Egmond (foto, naast Friswijzer) directeur merchandising & sourcing bij Albert Heijn zegt: ‘Steeds meer consumenten gaan bewuster met suiker om. Daarom heeft Albert Heijn zijn assortiment onder de loep genomen. De eerste stap die we zetten is een suikerreductie van 10 tot 40 procent in meer dan 100 populaire eigenmerkproducten. De vernieuwde producten liggen eind 2016 in de schappen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid