10 vuistregels voor succesvolle multimediacampagnes


Welke vuistregels je kunt hanteren om het beste resultaat met een multimediale campagne te bereiken, is te lezen in de SWOCC-uitgave.
Het belangrijkste advies: zorg voor een doordachte strategie en goede verbindende elementen in de verschillende uitingen. Simpelweg meer media inzetten is niet genoeg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij een strategische inzet van meerdere mediumtypen wordt niet alleen een bredere doelgroep bereikt, maar ontstaan synergie-effecten: 1+1 is niet 2, maar 3 of meer.
Heel lucratief, omdat voor dezelfde kosten een meereffect wordt gecreëerd. Om deze synergie-effecten te bewerkstelligen, moeten verschillende uitingen door de consument met elkaar in verbinding worden gebracht. Adverteerders moeten in hun multimediacampagnes de uitingen zowel op tactisch (pay-off, beroemdheid, melodie) als op strategisch (beloften, doelstellingen) niveau integreren.
Er staan ook cases in de publicatie. Er wordt uitgelegd dat je niet, zoals zo vaak wordt gedaan, kunt spreken van hèt multimedia-effect, maar dat dit effect uiteenvalt in verschillende deeleffecten.
10 vuistregels voor succesvolle multimediacampagnes:
1. Zorg voor verbindende elementen in creatie
2. Realiseer naast tactische ook strategische integratie
3. Maak een keuze voor ofwel doelgroepverbreding ofwel synergie
4. Zorg voor meer samenwerking tussen media-exploitanten
5. Besef dat complementariteit, volgorde en verbinding meestbepalend zijn
6. Schenk aan alle uitingen evenveel aandacht
7. Let op volgtijdelijkheid en sluit aan bij het consumentenkeuzeproces
8. Maak een mediakeuze afhankelijk vancommunicatiedoelstelling en product
9. Benut brede multimedia-expertise
10. Besef dat een multimediastrategie geen bezuinigingsstrategie is
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid