Overslaan en naar de inhoud gaan

10 vuistregels voor succesvolle multimediacampagnes

Veel multimediacampagnes hangen als los zand aan elkaar. Er worden te weinig verbindingen gemaakt tussen uitingen in de verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Welke vuistregels je kunt hanteren om het beste resultaat met een multimediale campagne te bereiken, is te lezen in de SWOCC-uitgave.

related partner content for mobile comes here

Het belangrijkste advies: zorg voor een doordachte strategie en goede verbindende elementen in de verschillende uitingen. Simpelweg meer media inzetten is niet genoeg.

Bij een strategische inzet van meerdere mediumtypen wordt niet alleen een bredere doelgroep bereikt, maar ontstaan synergie-effecten: 1+1 is niet 2, maar 3 of meer.

Heel lucratief, omdat voor dezelfde kosten een meereffect wordt gecreëerd. Om deze synergie-effecten te bewerkstelligen, moeten verschillende uitingen door de consument met elkaar in verbinding worden gebracht. Adverteerders moeten in hun multimediacampagnes de uitingen zowel op tactisch (pay-off, beroemdheid, melodie) als op strategisch (beloften, doelstellingen) niveau integreren.

Er staan ook cases in de publicatie. Er wordt uitgelegd dat je niet, zoals zo vaak wordt gedaan, kunt spreken van hèt multimedia-effect, maar dat dit effect uiteenvalt in verschillende deeleffecten.

10 vuistregels voor succesvolle multimediacampagnes:

1. Zorg voor verbindende elementen in creatie

2. Realiseer naast tactische ook strategische integratie

3. Maak een keuze voor ofwel doelgroepverbreding ofwel synergie

4. Zorg voor meer samenwerking tussen media-exploitanten

5. Besef dat complementariteit, volgorde en verbinding meestbepalend zijn

6. Schenk aan alle uitingen evenveel aandacht

7. Let op volgtijdelijkheid en sluit aan bij het consumentenkeuzeproces

8. Maak een mediakeuze afhankelijk vancommunicatiedoelstelling en product

9. Benut brede multimedia-expertise

10. Besef dat een multimediastrategie geen bezuinigingsstrategie is

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in