Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmachines onder vuur voor verborgen reclame

Acht zoekmachines in de VS worden aangeklaagd door Commercial Alert. Deze organisatie vindt dat MSN, Netscape, DirectHit, HotBot, Lycos,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Commercial Alert werd drie jaar geleden opgezet door consumentenactivist en presidentskandidaat Ralph Nader. Directeur Gary Ruskin van de organisatie: “De rangorde in zoekresultaten oogt als informatie die door een objectieve database aan de hand van objectieve maatstaven is verzameld. In werkelijkheid gaat het om verholen advertenties.” Raskin vergelijkt de praktijken van de zoekmachines met bedrijven die infomercials op televisie uitzenden. Volgens Commercial Alert overtreden de search engines de regels van federale wetten tegen bedrieglijke reclame. De organisatie heeft om een onderzoek gevraagd van de Federal Trade Commission (FTC), de waakhond van de overheid. Tegenover de website CNet hebben drie van de aangeklaagde internetbedrijven de beschuldigingen van de hand gewezen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in