Ziggo: reclame verplichten bij terugkijken programma
Ziggo is verontrust door het groeiende aantal mensen dat televisie uitgesteld bekijkt. Met een harde schijfrecorder kunnen kabelabonnees programma's bekijken wanneer zij dat willen, maar ook reclame overslaan.
Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo, zegt hierover tegen Emerce: ‘De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken.
Preroll reclame, de verplichte commercial voor aanvang van de video, is al gangbaar op YouTube en Uitzending Gemist, maar bestaat nog niet bij het terugkijken van programma's op de harde schijf-recorder.
Ziggo heeft de mogelijkheid overigens nog niet doorgesproken met de reclame-exploitanten, zoals de STER en RTL. Zij zouden de advertenties uiteindelijk moeten verkopen. Ziggo is niet van plan om zelf reclame in te kopen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe reclame-exploitanten staan desgevraagd niet ongewillig tegenover het idee: ‘De exploitatie van reclamezendtijd door STER beperkt zich momenteel tot de domeinen waar de publieke omroep actief is; op televisie, radio en internet’, aldus een woordvoerder van de STER. ‘Hoe dat landschap zich in de toekomst zal verbreden, laat zich nog raden, maar we volgen deze ontwikkelingen op de voet.’
Bron: Emerce
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid