Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo: reclame verplichten bij terugkijken programma

Kabelaar Ziggo denkt erover om kijkers reclame te laten zien bij het terugkijken van programma's op de harde schijf-recorder van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ziggo is verontrust door het groeiende aantal mensen dat televisie uitgesteld bekijkt. Met een harde schijfrecorder kunnen kabelabonnees programma's bekijken wanneer zij dat willen, maar ook reclame overslaan.
Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo, zegt hierover tegen Emerce: ‘De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken.

related partner content for mobile comes here

Preroll reclame, de verplichte commercial voor aanvang van de video, is al gangbaar op YouTube en Uitzending Gemist, maar bestaat nog niet bij het terugkijken van programma's op de harde schijf-recorder.
Ziggo heeft de mogelijkheid overigens nog niet doorgesproken met de reclame-exploitanten, zoals de STER en RTL. Zij zouden de advertenties uiteindelijk moeten verkopen. Ziggo is niet van plan om zelf reclame in te kopen.

De reclame-exploitanten staan desgevraagd niet ongewillig tegenover het idee: ‘De exploitatie van reclamezendtijd door STER beperkt zich momenteel tot de domeinen waar de publieke omroep actief is; op televisie, radio en internet’, aldus een woordvoerder van de STER. ‘Hoe dat landschap zich in de toekomst zal verbreden, laat zich nog raden, maar we volgen deze ontwikkelingen op de voet.’

Bron: Emerce

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in