Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstwaarschuwing Ahold

Ahold beleeft een slechter halfjaar dan verwacht en denkt dat dat de winst per aandeel zonder goodwill, bijzondere lasten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder ging het supermarktconcern nog uit van een stijging van 5 tot 8 procent. Ahold liet daarmee voor de tweede keer dit jaar een winstwaarschuwing horen. De omzet groeide met 5,8 procent tot 16,4 miljard euro. Zonder nadelige valuta-invloeden zou de omzet met 14,5 procent zijn gestegen. Het nettoresultaat kwam in de drie maanden uit op 257,6 miljoen euro. Dat was lager dan de 304,2 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. In Europa bedroeg de autonome omzetgroei, exclusief valuta-invloeden 4,8 procent. Dat was nog 6,3 procent in 2001. Met name supermarkten Albert Heijn en Schuitema, ICA Ahold en Centraal-Europa droegen bij aan de toename. Topman Cees van der Hoeven noemde in een toelichting 2002 ‘ geen gelukkig jaar’. ‘Van meerdere kanten kwamen teleurstellingen, vooral uit Zuid-Amerika.' Hij noemde de resultaten van Ahold op zijn belangrijke markten onder de huidige omstandigheden goed. ‘Het is daarom extra pijnlijk dat we voor de tweede maal onze verwachting voor geheel 2002 moeten bijstellen.' Ahold kondigde nieuwe financiële doelstellingen en de verkoop van niet-kernactiviteiten aan.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in