Overslaan en naar de inhoud gaan

Winststijging Reed Elsevier volgens verwachting

Reed Elsevier heeft over 2001 een operationele winst geboekt van 630 miljoen euro tegen 344 miljoen euro in het jaar ervoor. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst per aandeel kwam uit op 0,64 euro tegen 0,59 euro in 2000. Dit resultaat is conform de gemiddelde verwachting van analisten. De omzet kwam uit op 7,34 miljard euro, een stijging met 18 procent ten opzichte van de omzet in 2000. Het concern handhaaft de eerder uitgesproken verwachting voor 2002. Die komt neer op een omzetgroei die boven het marktgemiddelde ligt en een groei met dubbele cijfers van de winst per aandeel. Reed Elsevier tekent hierbij wel aan dat het resultaat over de eerste helft van dit jaar waarschijnlijk iets lager uitkomt dan over dezelfde periode in 2001. Dit moet in de tweede helft van 2002 worden goedgemaakt. Daarbij rekent het concern vooral op de versterking van de positie van de wetenschappelijke en medische divisie en op de divisies die actief zijn op juridisch en educatief gebied. Ook de kostenbesparende maatregelen bij de zakelijke uitgaven moeten daartoe bijdragen. Bovendien profiteert de uitgever voor het hele jaar van de resultaten van het overgenomen Harcourt (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in