Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen in de Media Award 2010 voor Femke

Femke Halsema heeft de Vrouwen in de Media Award 2010 in ontvangst genomen. De prijs, een initiatief van Vrouwenindemedia.nl en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Femke Halsema heeft de Vrouwen in de Media Award 2010 in ontvangst genomen. De prijs, een initiatief van en sprekersbureau , kreeg Halsema omdat zij in 2010 het meest in het nieuws was. Actrice Jetty Mathurin (r.) reikte de award uit, een bronzen beeldje van kunstenares Yvonne Visser.

related partner content for mobile comes here

Halsema zei bij de uitreiking dat ze het onderzoek naar vrouwen in het nieuws toejuicht: ‘Opvallend vind ik dat van alle politici vrouwen veel minder in beeld zijn dan mannelijke politici. Bijvoorbeeld Alexander Pechtold, die zowel naar grootte van partij als naar profiel dicht bij mij stond, werd door praatprogramma’s veel vaker uitgenodigd dan ik. Je ziet dat vrouwen in welke beroepen ook weinig in beeld zijn. De politiek zal daar geen uitzondering op zijn.’
Eerder dit jaar werd al bekend dat Femke Halsema met 1.379 ‘hits’ met kop en schouders boven haar vrouwelijke collega’s in de politiek uitsteekt. De Nederlandse Nieuwsmonitor onderzocht bijna alle landelijke dagbladen en een aantal informatieve tv-programma’s van de publieke omroep. In de top-10 van meest geciteerde vrouwen staan uitsluitend politici. Na Halsema volgen Rita Verdonk (629 keer) en Gerda Verburg (619 keer genoemd). De grootste categorieën na de politiek zijn sport (Nicolien Sauerbreij, 229 keer) en media (Linda de Mol, 218 keer).
Voor een filmverslag van de uitreiking klik .
Het onderzoek Vrouwen in de media 2010 is te downloaden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in