Vergeten generatie


Oudere mensen staan niet open voor nieuwe dingen. Ze laten zich niet makkelijk beïnvloeden door reclame, en omdat ze geen groot huishouden meer voeren zijn ze eigenlijk ook niet interessant als doelgroep. Ziedaar de belangrijkste vooroordelen over 'de oudere consument'. In werkelijkheid liggen de kaarten heel anders. Vijftigplussers vormen in westerse landen een van de grootste bevolkingsgroepen, ze hebben veel geld en tijd te besteden en ze zijn net zo geneigd om iets nieuws uit te proberen als jongere consumenten. Een goudmijn voor reclamemakers dus. Wie erin slaagt om zijn campagne toe te snijden op deze doelgroep zit op rozen. Daarbij kunnen de volgende tips nuttig zijn:
- appelleer aan de sterke punten van ouderen: ervaring, (levens)wijsheid, flexibiliteit in levensomstandigheden;
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- houd rekening met hun 'gebreken': slechtziend- c.q. horendheid, problemen met snelle tv-spotjes;
- zorg voor een positieve toon: vijftigplussers houden van humor en inhoud, en ze hebben een hekel aan de hijgerigheid die nogal wat reclame-uitingen kenmerkt.
Last but not least: het beeld van de schaarse oudere die in advertenties wordt opgevoerd is vaak weinig begerenswaardig. Dat kan ook heel anders.
bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid