Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel Nederlanders denken dat creditcard-commercial reclame is voor een pakketdienst

De brand-fit van de commercial van creditcardcompany ICS is onder de maat. 'Pratende pakketjes, het moet toch niet gekker worden.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Goed nieuws en slecht nieuws voor International Card Services (ICS), dat begin deze maand op de buis bracht (bureau: Eigen Fabrikaat). Aan de ene kant is ICS erin geslaagd om een opvallende commercial neer te zetten met een duidelijke boodschap, tegelijkertijd vindt Nederland dat de commercial niet goed past bij ICS. Dat is de analyse van Jaimy Vrooman van Memo2, op basis van een onderzoek naar de commercial onder 107 respondenten.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Memo2 in het kader van het Adformatie Campagnerapport. De benchmark is gebaseerd op alle commercials die Memo2 vanaf 2004 onderzocht, dat zijn er inmiddels  meer dan 5 duizend.

Vrooman: &;ICS is erin geslaagd om een opvallende commercial neer te zetten met een duidelijke boodschap. De commercial scoort op zowel likeability als geloofwaardigheid boven de MeMoBenchmark. Veel Nederlanders dachten dat de commercial over een pakketdienst ging waardor de commercial niet gelinkt werd aan ICS. Dit kan een verklaring zijn voor de lage Brand-fit waarmee de commercial onder de MeMoBenchmark scoorde.&;

Een aantal quotes van respondenten:
&;Alsof dozen met elkaar kunnen praten?&;
&;Beetje kinderachtig maar wel helder&;
&;Aan het eind is de boodschap pas duidelijk&;
&;Had verwacht dat het over een pakketdienst ging&;
&;Pratende dozen - Sesamstraat&;
&;Pratende pakketjes, het moet toch niet gekker worden&;
&;Leuk om naar te kijken en erg duidelijk in hun verhaal&;
&;Dubbele boodschap: slecht vervoer en herstelmogelijkheid met de creditcard&;

Scores ten opzichte van de Memo Benchmark:

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in