Telegraaf gaat nog meer bezuinigen
Dat meldde TMG gisteren bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers. Het concern heeft in de eerste zes maanden van 2006 wel een veel beter nettoresultaat: 52,9 miljoen euro. Dat was vorig jaar nog 23,8 miljoen euro in de vergelijkbare periode. Maar het betere resultaat kwam met name door de boekwinst op de verkoop van de Limburgse kranten. Die bedroeg 50,9 miljoen euro. Het operationeel resultaat, zonder eenmalige posten, kwam met 17,4 miljoen 10 procent lager uit.
De netto-omzet steeg van 385 miljoen euro tot 418 miljoen euro. Er waren meer advertentie-inkomsten, vooral dankzij Spits. Dagblad De Telegraaf kon niet rekenen om meer advertentie-inkomsten. Ook daalde het totaal aan rubrieksadvertenties met 14 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOok waren de hogere advertentie-inkomsten te danken aan het eerder dit jaar gekochte belang in Sky Radio Groep (Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM).
De opbrengsten uit abonnementen en de losse verkoop liepen terug en zakten tot onder de 150 miljoen euro. Vooral het verlies van de Limburgse kranten droeg hieraan bij. De omzet via internetactiviteiten bleef groeien en bereikte het niveau van 13 miljoen euro. Zowel de inkomsten uit buttons en banners, Speurders.nl en Habbo hotel stegen flink.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid