Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf gaat nog meer bezuinigen

Telegraaf Media Groep (TMG) gaat voor nog eens 15 miljoen euro extra bezuinigen. Er wordt gesneden in het personeelsbestand bij zowel de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde TMG gisteren bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers. Het concern heeft in de eerste zes maanden van 2006 wel een veel beter nettoresultaat: 52,9 miljoen euro. Dat was vorig jaar nog 23,8 miljoen euro in de vergelijkbare periode. Maar het betere resultaat kwam met name door de boekwinst op de verkoop van de Limburgse kranten. Die bedroeg 50,9 miljoen euro. Het operationeel resultaat, zonder eenmalige posten, kwam met 17,4 miljoen 10 procent lager uit.

related partner content for mobile comes here

De netto-omzet steeg van 385 miljoen euro tot 418 miljoen euro. Er waren meer advertentie-inkomsten, vooral dankzij Spits. Dagblad De Telegraaf kon niet rekenen om meer advertentie-inkomsten. Ook daalde het totaal aan rubrieksadvertenties met 14 procent.

Ook waren de hogere advertentie-inkomsten te danken aan het eerder dit jaar gekochte belang in Sky Radio Groep (Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM).

De opbrengsten uit abonnementen en de losse verkoop liepen terug en zakten tot onder de 150 miljoen euro. Vooral het verlies van de Limburgse kranten droeg hieraan bij. De omzet via internetactiviteiten bleef groeien en bereikte het niveau van 13 miljoen euro. Zowel de inkomsten uit buttons en banners, en Habbo hotel stegen flink.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in