Overslaan en naar de inhoud gaan

Taiwanese tomaten voortaan een open boek

Eerder werd in dit blog al bericht over de opkomst van QR codes in Japan. Dat zijn handige vierkantjes met een tweedimensionale barcode die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder werd in dit blog al bericht over de opkomst van . Dat zijn handige vierkantjes met een tweedimensionale barcode . In Japan vind je ze op billboards, posters en tijdschriftadvertenties voor bijvoorbeeld theatervoorstellingen of vliegreizen, waardoor je met een klik op de reserveringssite terecht komt. Ook zie je ze op visitekaartjes, waardoor je wederom met een klik alle gegevens van betrokkene in je telefoon invoert. (Een uitkomst!) Je mobieltje moet er wel op voorbereid zijn, maar in Japan is dat al met enkele tientallen miljoenen telefoons het geval.

related partner content for mobile comes here

Alleen in Japan? Nee, sinds gisteren . Mobiele operator Far Eastone introduceerde er de Sharp WX=T91, zijn eerste QR-voorbereide mobieltje in een ongetwijfeld lange reeks.

Merkwaardigerwijs kiest Far Eastone uit alle sexy scenario's het voorbeeld van een achtergrondcheck op tomaten in de supermarkt. Dat staat in schrille tegenspraak met de introductiepromotie: als je een abonnement met het nieuwe toestel neemt, kun je meedoen aan een heuse Da Vinci Code-speurtocht met als hoofdprijs een luxe tweepersoons Da Vinci Code-trip naar Frankrijk.

Op dit moment is er op het gebied van mobiele marketingrespons , en QR is maar een van de vele technieken die daarbij om de hoek komen kijken.

Maar bij grootschalige consumentenacceptatie draait alles om standaarden, en het ziet ernaar uit dat QR een kandidaat voor de wereldstandaard wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in