Sponsoring groeit harder dan gedacht
De economie trekt harder aan dan gedacht, en daardoor zullen ook de uitgaven aan sponsoring waarschijnlijk meer groeien dan drie maanden geleden voorspeld. SponsorClick, sponsorship solution provider, deed op basis van de ‘Sponsorship 2002 - Market Study’ in december 2001 een voorspelling van 10 procent maar stelt die nu bij naar 12 procent. Unilever alleen al verhoogde het sponsoring budget naar 200 miljoen US dollars en is daarmee verantwoordelijk voor 0.7 procent van de groei.
Drie factoren verklaren de behoorlijke groei, aldus SponsorClick.
1. In de nasleep van 11 september zijn bedrijven op zoek gegaan naar alternatieve kanalen om beter met hun klanten te kunnen communiceren;
2. Sponsoring vraagt meer planning dan gewoon adverteren en is daarom ook kostbaarder om terug te draaien;
3. Sponsoring professionaliseert in rap tempo.
In 2001 groeide de sponsoringmarkt met 5 procent wat opmerkelijk is aangezien de advertentiemarkt drastisch slonk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid