Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsoring groeit harder dan gedacht

De markt voor sponsoring groeit dit jaar harder dan in december vorig jaar voorspeld. In plaats van 10 procent wordt het waarschijnlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De economie trekt harder aan dan gedacht, en daardoor zullen ook de uitgaven aan sponsoring waarschijnlijk meer groeien dan drie maanden geleden voorspeld. SponsorClick, sponsorship solution provider, deed op basis van de ‘Sponsorship 2002 - Market Study’ in december 2001 een voorspelling van 10 procent maar stelt die nu bij naar 12 procent. Unilever alleen al verhoogde het sponsoring budget naar 200 miljoen US dollars en is daarmee verantwoordelijk voor 0.7 procent van de groei.
Drie factoren verklaren de behoorlijke groei, aldus SponsorClick.
1. In de nasleep van 11 september zijn bedrijven op zoek gegaan naar alternatieve kanalen om beter met hun klanten te kunnen communiceren;
2. Sponsoring vraagt meer planning dan gewoon adverteren en is daarom ook kostbaarder om terug te draaien;
3. Sponsoring professionaliseert in rap tempo.

related partner content for mobile comes here

In 2001 groeide de sponsoringmarkt met 5 procent wat opmerkelijk is aangezien de advertentiemarkt drastisch slonk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in