Sociale media leveren geen extra zetel op
Campagne voeren via sociale media levert maar weinig extra stemmen op, melden onderzoekers van de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Uit het onderzoek blijkt dat politici er ten onrechte van uitgaan dat zij stemmen kunnen binnenhalen door regelmatig Twitter of Facebook te gebruiken. De inzet van sociale media levert hooguit 500 extra stemmen op.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
'Actief gebruik van Twitter heeft effect, maar de verkiezingen win je er niet mee', zeggen de onderzoekers in het Nederlands Dagblad. Dat zou vooral komen omdat de groep mensen die met sociale media wordt bereikt, vrij klein is, stellen de onderzoekers. Daarnaast worden via sociale media met name mensen bereikt die al erg geïnteresseerd zijn in een partij.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Nederlands Dagblad/NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid