
Frankrijk heeft volgende week de primeur onder de merknaam L'OR, maar bij succes kunnen andere markten volgen. De stap is opmerkelijk. Nespresso heeft tot dusver concurrentie weten tegen te houden met vele patenten voor zijn producten.
Sara Lee zegt dat zijn cups er totaal anders uitzien. 'Wij hebben er vertrouwen in dat we geen patenten schenden', aldus een woordvoerder. 'Ons product ziet er anders uit qua vorm, heeft een ander formaat en is gemaakt van andere materialen. Het is compleet anders.'
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBSara Lee gaat de cups met eigen koffiesmaken ook verkopen in supermarkten. Nespresso, een dochteronderneming van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé, doet dat juist niet. De fabrikant heeft daarmee een exclusief imago voor zijn merk gecreëerd.
Sara Lee dreef bij de verkoop van koffie voor volautomatische koffiemachines jarenlang op het succes van de Senseo. Het concern moest uiteindelijk voor dit Philipsapparaat concurrentie toestaan, nadat er patentruzies over waren gevoerd.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee