Overslaan en naar de inhoud gaan

Richard Hammond (Top Gear) presenteert wereldwijde campagne voor LeasePlan

De bekende presentator geeft een kijkje in de toekomst van auto’s en mobiliteit.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Top Gear- en The Grand Tour-ster Richard Hammond is de ster van de eerste internationale campagne van LeasePlan. In de campagnefilm (bureau: Etcetera, productie: PostPanic) blikt hij vooruit op de toekomst van mobiliteit.

related partner content for mobile comes here

Met de campagne ‘What’s next?’ wil de leasemaatschappij zich wereldwijd profileren als expert op het gebied van vernieuwing. Flexibiliteit voor klanten staat voorop. Vandaar de slogan ‘Any car, anytime, anywhere’.

Gepersonaliseerde video's


De campagne ziet er voor iedere klant en potentiële klant van LeasePlan anders uit. In alle 32 LeasePlan landen krijgen honderdduizenden mensen een mail met een gepersonaliseerde video. De presentator nodigt hen persoonlijk uit om de toekomst van hun mobiliteit en wagenpark te ontdekken.

De campagne ziet er voor iedere klant en potentiële klant van LeasePlan anders uit. In alle 32 LeasePlan landen krijgen honderdduizenden mensen een mail met een gepersonaliseerde video. De presentator nodigt hen persoonlijk uit om de toekomst van hun mobiliteit en wagenpark te ontdekken.

In een volgende programma krijgen zij concrete voorstellen. Met Switch Click & Drive kun je bijvoorbeeld met een druk op de knop je eigen auto inruilen voor een leaseauto. En met de 360 Formula kijken de consultants naar de beste balans in eigendomskosten, duurzaamheid en veiligheid. Klanten en potentiële klanten krijgen dit voorstel gepresenteerd in virtual reality.

Samenwerking met LeasePlan


Voor dit project werkte Etcetera nauw samen met LeasePlan. Het team van producers, data-analisten (DataBay), bedrijfsstrategen en communitymanagers werkte aan het project op het hoofdkantoor van LeasePlan in Amsterdam.

Voor dit project werkte Etcetera nauw samen met LeasePlan. Het team van producers, data-analisten (DataBay), bedrijfsstrategen en communitymanagers werkte aan het project op het hoofdkantoor van LeasePlan in Amsterdam.

Creatief directeur Peter van Leeuwen (Etcetera): ‘Er wordt veel gepraat over 360-gradenvideo, ‘digital first’ en data, maar die zaken creatief in de praktijk brengen is nog iets anders. Dit was een geweldige opdracht: van Hollywood-blockbuster-film tot gepersonaliseerde video’s tot het motiveren van 6000 medewerkers. Veel beter wordt het niet voor creatieven.’

Cars van Gary Numan


MassiveMusic ging op een muzikale zoektocht voor een nummer dat paste bij de futuristische en visionaire insteek van de film, wat uiteindelijk leidde tot het vinden en licenseren van het nummer Cars van Gary Numan. Het internationale muziekbureau maakte een re-recording van deze track. 

MassiveMusic ging op een muzikale zoektocht voor een nummer dat paste bij de futuristische en visionaire insteek van de film, wat uiteindelijk leidde tot het vinden en licenseren van het nummer Cars van Gary Numan. Het internationale muziekbureau maakte een re-recording van deze track. 

De ‘What’s next?’-campagne wordt in 8 Europese landen ondersteund met radio, buitenreclame, dagbladadvertenties, bannering en social media.

Credits:
LeasePlan Corporation
CEO: Tex Gunning
Global Marketing Director: Sandra Tappermann-Pieper
Global Campaign Manager: Selma Sertkaya
Lead Generation Program Officer: Marc Haseth
Etcetera (insourced lead agency)
MD: Dick van der Lecq
Creative Director: Peter van Leeuwen
Creative team: Marius Lichtendahl, Marvin Thé
Strategie: Bas Vroonland
Business Director: Danny van de Wetering
Agency Producers: Luanne Quax, Marc Elbers, Anne Verdaasdonk, Roel Grijspaardt, Jozé Rikken, Nikki Nederveen en Laurette Siezen
Social media / Daybreak: Irene Harte, Michael Nap, Anneli Rispens
Data-management / DataBay: Stefan Scholte, Mark Buursma
Media: PHD
PostPanic (film production)
Director: Mischa Rozema
Producers: Jules Tervoort, Annejes van Liempd, Inge Zoete, Androniki Nikolaou
Post Production: Kristian Stoykov, Ivor Goldberg
DoP: Jon Gaute Espevold
Grading: Captcha, Barry Clarke
Music Composition: Massive Music
Original track: “Cars” by Gary Numan
Sound Design: Antfood, Pedro Botsaris
Animations: Make ‘m Say
Salesforce, marketing cloud & marketing automation campaign development: Waeg
Lily SmartVideo Solution: NG Data
Translations: The Language Lab
Radio: TopFormat
HPTO’s: Das Banner
​​​​​​​Webanalytics: Trafficbuilders

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in