'Relatiemagazines zorgen voor beter imago’
Circa driekwart van de ondervraagde lezers van relatiemagazines zegt het bedrijf aan te bevelen aan anderen, ten opzichte van bijna zestig procent van de niet lezers. Behalve dat lezers van relatiemagazines een betere relatie met de afzender hebben dan niet–lezers, hebben lezers volgens het onderzoek een positiever beeld van de afzender en zijn zij meer genegen de relatie voort te zetten. Daarnaast kijken zij minder naar alternatieven en zijn ze minder gevoelig voor prijs.
In het onderzoek wordt gekeken naar de branches retail, automotive en finance. In een vergelijking worden de retailmagazines het hoogst gewaardeerd (rapportcijfer 7,4), gevolgd door automotive (rapportcijfer 7,2) en finance (rapportcijfer 6,9). Voor alledrie de sectoren geldt dat lezers een sterkere binding ervaren en een beter beeld hebben van de sponsor van het magazine dan niet-lezers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid