Partnerkeuze cruciaal bij co-branding


Het realiseren van een effectieve co-brandingcampagne is vooral een kwestie van de juiste partner vinden. Wat dat betreft lijkt een co-brandingpartnership verdacht veel op een echte relatie. Zo moet er bijvoorbeeld een duidelijke verwantschap zijn tussen de producten en de merken, de wispelturigheid van de markt speelt een rol, er dienen goede afspraken te worden gemaakt over wie wat investeert, en verder moeten beide partners natuurlijk voldoende commitment tonen en vertrouwen in elkaar hebben. En dan nog valt niet uit te sluiten dat er - alle goede bedoelingen ten spijt - toch conflicten ontstaan of dat de samenwerking om andere redenen niet brengt wat ervan werd verwacht. Voor die gevallen zal er van te voren een exitstrategie moeten worden vastgelegd. Samengevat: co-branding is een goed idee, mits het goed gepland is. Dus eerst marketingdoelen stellen, vervolgens de benodigde investeringen bepalen en proberen een beeld te vormen van hoe de relatie zich zal ontwikkelen onder veranderende marktcondities.
<#FONT SIZE=1>Bron: Business Horizons
<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid