Overslaan en naar de inhoud gaan

Partnerkeuze cruciaal bij co-branding

Samen met een ander merk je product promoten kan veel voordeel opleveren. Met co-branding valt als het goed is concurrentievoordeel en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het realiseren van een effectieve co-brandingcampagne is vooral een kwestie van de juiste partner vinden. Wat dat betreft lijkt een co-brandingpartnership verdacht veel op een echte relatie. Zo moet er bijvoorbeeld een duidelijke verwantschap zijn tussen de producten en de merken, de wispelturigheid van de markt speelt een rol, er dienen goede afspraken te worden gemaakt over wie wat investeert, en verder moeten beide partners natuurlijk voldoende commitment tonen en vertrouwen in elkaar hebben. En dan nog valt niet uit te sluiten dat er - alle goede bedoelingen ten spijt - toch conflicten ontstaan of dat de samenwerking om andere redenen niet brengt wat ervan werd verwacht. Voor die gevallen zal er van te voren een exitstrategie moeten worden vastgelegd. Samengevat: co-branding is een goed idee, mits het goed gepland is. Dus eerst marketingdoelen stellen, vervolgens de benodigde investeringen bepalen en proberen een beeld te vormen van hoe de relatie zich zal ontwikkelen onder veranderende marktcondities.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Business Horizons
<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in