Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel houdt DNA-onderzoek onder Feyenoord-fans

Opnieuw een ‘lichamelijke’ PR-stunt onder het Legioen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hoofdsponsor Opel houdt opnieuw een PR-stunt waarin de Feyenoord-fans letterlijk hun lichaam beschikbaar stellen aan de ‘wetenschap’. Waar het twee jaar geleden nog de hartslag van het legioen mat – een veel gelauwerde actie – gaat het dit jaar nog dieper op zoek naar de kern van de clubliefde: waar komt die ten diepste vandaan? 

related partner content for mobile comes here

Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer gaat op zoek naar het Feyenoord-gen bij 168 supporters, in Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek. ‘Wie weet ontdekken we een heus Feyenoord-gen’, zegt hij in het persbericht, maar dat gaat niet gebeuren.

Wel wordt bij de proefpersonen onderzocht tot welke van de zeven types Feyenoord-supporters ze behoren, welke kenmerken ze hebben. Wat onderscheidt een hardcore supporter van Feyenoord van iemand die zijn club meer op afstand volgt?

Vanaf vandaag kunnen Feyenoorders testen wat hun supporters-profiel is op opel.nl/feyenoord en zich aanmelden voor het genetisch onderzoek in februari. Daar zijn zeven types Feyenoord-supporters te vinden. 

Het onderzoek wordt door wetenschappers van genetisch onderzoeksbureau Omnigen verricht. Feyenoord en Opel laten weten nauwkeurig om te gaan met de bescherming van persoonsgegevens en geen onderzoek te doen naar erfelijkheidsfactoren of medische kenmerken van DNA-materiaal.

Opel en Feyenoord verwachten medio april de onderzoeksresultaten bekend te kunnen maken. 

Foto: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in