Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook het marketingklimaat verandert

Net als in de wereldeconomie en natuur lijkt er in de marketing een klimaatverschuiving op gang te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een echte trend mogen we het nog niet noemen, maar toch: er zijn signalen dat de marketingwetten verschuiven onder invloed van de globalisering. Welvaart, inkomen, koopkracht en productie zijn niet langer voorbehouden aan de rijke landen. En dus verschuiven de markten en mogelijkheden. Energie en milieufactoren spelen mondiaal een steeds belangrijkere economische rol. En last but not least: we leven in het digitale tijdperk, waarin oude distributiekanalen geduchte concurrentie hebben gekregen van Amazon-achtige leveranciers. De volgende marketingmaatregelen spelen hierop in, zonder radicaal te breken met het verleden:

related partner content for mobile comes here

1 - Opnieuw bekijken wie de klant is. In plaats van alleen maar te focussen op degenen die het meest te besteden hebben, komt er steeds meer aandacht voor de minder draagkrachtige consument (vaak te vinden in minder ontwikkelde landen).
2- Een andere kosten-batenverhouding. Met een nieuw kostenmodel dat uitgaat van zeer grote volumes kunnen ook producten met een kleine winstmarge lucratief zijn.
3 - Voor elk wat wils bieden. Het segmentatietijdperk is voorbij, dankzij de digitalisering van de markt. Voorraden doen er niet meer toe. Iedereen kan precies dat ene product bestellen dat hij wil hebben.
Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in