Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar consumentengebruik banken apps

De mobiele portemonnee wint snel aan populariteit blijkt uit onderzoek van IAB, InMobi en Viggle. Uit het "Money and Mobile" onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts 50% gebruikt de mobile website van hun bank. Amerikaanse cijfers

related partner content for mobile comes here

Het betreft hier een Amerikaans onderzoek. Dit komt vooral goed naar voren bij de meest gebruikte mobiele betalingsmiddelen, zoals PayPal en Google Wallet. Juist deze mobiele betalingsmethodes staan bekend om hun eenvoudige gebruik, maar zijn nog niet erg groot in Nederland.

Nederland

Uit cijfers van begin 2013 blijkt dat ING en Rabobank app beiden iets meer dan een miljoen gebruikers hebben en ABN AMRO heeft 760.000 gebruiker. Een enorme stijging ten opzichte van vorig jaar, maar uiteindelijk is momenteel nog maar zo'n 15% van de Nederlandse particulieren actief met mobiel bankieren.

Verder komt uit het Amerikaanse onderzoek naar voren waar mobiel bankieren voor wordt gebruikt :
• 42% voor opwaarderen van beltegoed of andere oplaadbare tegoeden (bijv OV)
• 34% koop fysieke goederen zoals koffie
• 37% tickets voor concert, bioscopen of reizen
• 45% het kopen van media, zoals apps, muziek of films.
• 19% het terugbetalen van vrienden of familieleden.

Shrikant Latkar (vp of global marketing InMobi) vindt naast de snelle groei in gebruik, vooral de snelle gewenning van de consument opmerkelijk: "Consumers show a definite willingness and interest in using their smartphones as a mechanism for making payments. The impediment is with retailers and individuals not currently being set up to accept those payments. It is fascinating, however, to see how far this has come so quickly. In some cases, like morning coffee, paying with your mobile phone has almost become routine."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in