Overslaan en naar de inhoud gaan

Nivra wil accountancy imago afstoffen

De beroepsorganisatie van registeraccountants, Nivra, start medio 2006 met een voorlichtingscampagne om het 'stoffige' imago van haar leden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. De voorlichtingscampagne over het accountancyvak moet de instroom van het aantal studenten stimuleren. Afgelopen week werd bekend dat de instroom van studenten bij de universitaire accountancy-opleidingen min of meer gelijk blijft. Dit jaar meldden 952 studenten zich aan tegenover 945 in 2004, terwijl er meer instroom nodig is. Uit een analyse van het Nivra blijkt dat het aanbod van registeraccountants zeker 30% achterblijft bij de vraag. Volgens de beroepsorganisatie hebben de boekhoudschandalen bij Enron, Ahold en anderen het vak geen negatief imago bezorgd. Naast de campagne heeft Nivra een commissie in het leven geroepen die moet uitvissen of de acht tot tienjarige opleiding kan worden bekort. Verder lijkt het de organisatie logisch het beroep aantrekkelijker te maken door hogere salarissen te bieden.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in