Nivra wil accountancy imago afstoffen
Dat meldt Het Financieele Dagblad. De voorlichtingscampagne over het accountancyvak moet de instroom van het aantal studenten stimuleren. Afgelopen week werd bekend dat de instroom van studenten bij de universitaire accountancy-opleidingen min of meer gelijk blijft. Dit jaar meldden 952 studenten zich aan tegenover 945 in 2004, terwijl er meer instroom nodig is. Uit een analyse van het Nivra blijkt dat het aanbod van registeraccountants zeker 30% achterblijft bij de vraag. Volgens de beroepsorganisatie hebben de boekhoudschandalen bij Enron, Ahold en anderen het vak geen negatief imago bezorgd. Naast de campagne heeft Nivra een commissie in het leven geroepen die moet uitvissen of de acht tot tienjarige opleiding kan worden bekort. Verder lijkt het de organisatie logisch het beroep aantrekkelijker te maken door hogere salarissen te bieden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid