Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse mentaliteit is dodelijk voor vernieuwing: wat is jouw mentaliteit

Gastcolumnist André Soff van Consult Brand Strategy
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland heeft de matige economie van de laatste jaren te danken aan onze eigen mentaliteit, vindt de excentrieke Zweedse topeconoom Kjell Nordström. Zo meldt de Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

"De doe-maar-gewoon" mentaliteit leidt tot gelijkschakeling van burgers en dat is dodelijk voor vernieuwing.

Wil je weten of jij een vernieuwende mentaliteit hebt doe dan de

"Nederland heeft afgedaan als economie. Welvaart komt door vernieuwing. En vernieuwing komt van mensen die niet standaard zijn". De Zweed beklaagt bedrijven in ons land, die naar zijn stellige mening te weinig moeite doen om van elkaar te verschillen.

Ze willen precies op hun concurrenten lijken maar concurreren moet je doen met je hoofd, hart, onderbuik en kruis. In het boek Karaoke Capitalism dat Nordström samen met Ridderstrale schreef gaat hij uitgebreid in op concepten die zich richten op de 7 hoofdzonden.

Ik vind het één van de leukere managementboeken van de afgelopen tijd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in