Narrowcasting in de RAI
De interactieve digitale beeldschermen moeten de bezoekers 'informatie op maat'gaan bieden, aldus de Rai. In totaal zijn 700 beeldschermen geplaatst. Op deze schermen kunnen bezoekers terecht voor bewegwijzering en inhoudelijke en commerciële informatie.
De basiscontent wordt onder andere betaald door adverteerders; tijdens de AutoRai bijvoorbeeld zenden 20 adverteerders hun commerciële boodschappen uit.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe Rai is lang bezig geweest met de ontwikkeling van narrowcasting: Zo kondigde ceo Hans Bakker het project al in januari 2006 aan, via het online videokanaal van Tijdschrift voor Marketing en Pitchmanagement, Pitchtalk.tv.
Bakker zei toen onder andere: 'Het idee achter de Rai-narrowcasting is dat je thuis begint een evenement 'te beleven', je komt vervolgens naar de RAI en beleeft het nog meer. We hebben daarnaast het voornemen om de gewone bewegwijzeringsborden af te schaffen en er televisieschermen voor in de plaats te zetten. Je ziet dus naast de bewegwijzering ook bewegende beelden, wat een extra dimensie moet geven.'
Een aantal drempels moesten toen nog worden genomen. De organisatoren van de beurzen bijvoorbeeld waren op dat moment nog niet helemaal om. Bakker: 'De organisatoren van evenementen zijn vaak nog sterk gericht op hun eigen evenement en moeten eerst een omslag maken naar zo’n nieuw kanaal.'
De hele discussie is terug te vinden op Pitchtalk.tv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid