Overslaan en naar de inhoud gaan

Narrowcasting in de RAI

Rai Amsterdam start tijdens de AutoRai met narrowcasting, Rai Live genaamd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De interactieve digitale beeldschermen moeten de bezoekers 'informatie op maat'gaan bieden, aldus de Rai. In totaal zijn 700 beeldschermen geplaatst. Op deze schermen kunnen bezoekers terecht voor bewegwijzering en inhoudelijke en commerciële informatie.

related partner content for mobile comes here

De basiscontent wordt onder andere betaald door adverteerders; tijdens de AutoRai bijvoorbeeld zenden 20 adverteerders hun commerciële boodschappen uit.

De Rai is lang bezig geweest met de ontwikkeling van narrowcasting: Zo kondigde ceo Hans Bakker het project al in januari 2006 aan, via het online videokanaal van Tijdschrift voor Marketing en Pitchmanagement, .

Bakker zei toen onder andere: 'Het idee achter de Rai-narrowcasting is dat je thuis begint een evenement 'te beleven', je komt vervolgens naar de RAI en beleeft het nog meer. We hebben daarnaast het voornemen om de gewone bewegwijzeringsborden af te schaffen en er televisieschermen voor in de plaats te zetten. Je ziet dus naast de bewegwijzering ook bewegende beelden, wat een extra dimensie moet geven.'

Een aantal drempels moesten toen nog worden genomen. De organisatoren van de beurzen bijvoorbeeld waren op dat moment nog niet helemaal om. Bakker: 'De organisatoren van evenementen zijn vaak nog sterk gericht op hun eigen evenement en moeten eerst een omslag maken naar zo’n nieuw kanaal.'

De hele discussie is terug te vinden op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in