Overslaan en naar de inhoud gaan

Mode en beautymerken investeren steeds meer in Instagram

Bedrijven in mode en beauty gebruiken Instagram steeds vaker en beginnen er ook in te investeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Benefit Cosmetics heeft een Instagram-account met meer dan een miljoen volgers. Het cosmeticamerk geeft aan steeds vaker klanten te hebben die op zoek zijn naar een product dat ze op het Instagram-account voorbij zagen komen.

related partner content for mobile comes here

Kendall Jenner
Er zijn meer merken die succes genereren op Instagram. Denk aan Estée Lauder, dat een grote groep nieuwe volgers kreeg na een samenwerking met model Kendall Jenner op het platform. Een woordvoerder van Estée Lauder zei daarover dat het merk daar wil zijn waar haar klanten zijn. Haar klanten houden van beauty en van Instagram &;vanwege de visuele en makkelijk te consumeren aard&;.

Aantal posts
Mode en beautybedrijven investeren veel in het platform, nu het zo populair is. Sinds maand is 98% van de top modemerken en 95% van de top beautymerken aanwezig op het platform. Dat was in oktober 2013 75% en 78%.

Ook de frequentie waarmee de merken posten is gestegen. Modemerken plaatsen gemiddeld zo&;n tien posts per week en beautymerken zeven posts per week. Beauty en modemerken zien bovendien hogere engagement en interactie op Instagram dan op welk platform dan ook. 

Advertenties
Hoewel Facebook nog steeds het grootste deel van betaalde advertenties aantrekt (82% van de marketeers ondervraagd door Forrester gaf aan te betalen voor advertenties op de site), betalen steeds meer merken ook voor advertenties op Instagram. 47% van de merken zegt dat het geld investeert in Instagram of dat van plan is dat te doen in de komende twaalf maanden. 

Facebook
Merken zouden Instagram kunnen prefereren boven Facebook omdat hoe groter een merk wordt op Facebook, hoe kleiner het bereik wordt. L2 vond uit dat het voor merken met meer dan 500.000 volgers erg moeilijk is om mensen te bereiken. Instagram heeft dat probleem niet. Er is geen negatieve correlatie tussen hoeveel mensen een merk volgden en hoeveel mensen er mee engagen.

Bron: Digiday

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in