Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile brand Sizz is 'geslaagd', maar wordt toch gekilled

RTL Ventures en Vodafone beëindigen de huidige samenwerking rondom Sizz.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sizz, het voor mobiele telefonie, wordt stopgezet. is een samenwerking tussen RTL Ventures en Vodafone. De telecomprovider neemt het aandeel van RTL in de Sizz-abonnementenbase over en sluit vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer aan. Vodafone: &;Voor bestaande klanten verandert er niets.&;

related partner content for mobile comes here

Het merk werd destijds in het leven geroepen op grond van de insight dat vrouwen technische geneuzel en dikke handleidingen als een drempel ervaren. Sizz ging het &;makkelijk en leuk&; maken. Sizz bediende de &;mobibeten&; onder de smartphonegebruikers met ‘how to’ filmpjes. Bovendien kregen Sizz-abonnees toegang tot exclusieve RTL-programma’s op hun telefoon. e pay-off: ‘Da’s lekker mobiel’.

De tijd heeft het concept ingehaald. Bart Hofker, directeur consumentenmarkt bij Vodafone Nederland, zegt dat er in drie jaar veel veranderd is: &;Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone. Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van. En dit is gelukt.&;

Ook Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures, spreekt van een geslaagd partnership. Eglau: &;Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met ‘video vanuit de broekzak’. Daarin zijn we geslaagd. Sizz is baanbrekend geweest in een markt die zich razendsnel heeft ontwikkeld.&; Tegelijkertijd stelt Eglau vast dat het juiste moment voor een exit is aangebroken. &;We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen.&;

Sizz-klanten worden voor het einde van hun contract benaderd met een nieuw aanbod. Ze kunnen hun abonnement bij Sizz niet verlengen. Tot die tijd kunnen ze wel via de gebruikelijke Sizz-platforms de RTL-content blijven bekijken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in