Minder Nederlandse inzendingen Cannes


Nederland zond dit jaar 179 commercials in naar het internationale reclamefestival dat volgende maand in Cannes wordt gehouden. Dat zijn er 30 minder dan vorig jaar. Ook het aantal inzendingen voor de print & posterjurering was lager, en daalde tot 186 (213 in 2000). Het aantal inzendingen voor de relatief nieuwe prijzen Cyber Lions en de Media Lions, nog zeer beperkt, vertoonde wel een stijging. Wat betreft de Cyber Lions was het aantal 17, negen meer dan vorig jaar, terwijl de Media Lions 4 inzendingen trok (2 vorig jaar).De Cannes-organisatie klaagt echter niet. Het totale aantal inzendingen voor de filmjury steeg naar 6117 (5757 vorig jaar), voor de press & posterjury steeg het aantal voor het eerst boven de 10.000-grens. Namelijk naar 10.782 (was 9040). Voor de Cyber Lions (1471 versus 1048) en de Media Lions (643 versus 502) werd dit jaar ook meer ingezonden.
Engeland en de VS zonden weer het meeste werk in, de Amerikanen veel meer dan de Britten. Engeland stuurden meer films in (539), maar minder print (700), de VS stuurde minder films in (1238), en iets meer print (1158). Onze Belgische buren zonden minder in dit jaar, onze Duitse buren daarentegen veel meer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid