Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer mogelijkheden merchandising voor PO

De Publieke Omroep (PO) heeft toestemming voor titelsponsoring en merchandising in cultuur- en sportprogramma’s en uitzendingen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het kabinet besloten in reactie op een rapport van het Centrum voor Intellectueel Eigendomsrecht. Uit het rapport blijkt dat titelsponsoring en merchandising naast een bron van inkomsten ook manieren zijn om de band tussen publiek en programma te versterken.
De versoepeling valt binnen de grenzen van de Mediawet. Het Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft aangegeven de beleidsregels op deze punten te versoepelen. Een verdergaande, wettelijke verruiming van het sponsorregime voor de PO vindt de ministerraad ‘een zaak voor een volgend kabinet’.

related partner content for mobile comes here

Bij de commerciële omroepen is titelsponsoring zonder beperkingen toegestaan, met uitzondering van nieuws- en actualiteitenprogramma’s. Het CvdM wil in het kader van deregulering van reclame en sponsoring bij de commerciëlen een gelijk speelveld creëren tussen commerciële omroepen die actief zijn op de Nederlandse markt, ongeacht het land van waaruit zij uitzenden.
Dit wil ze doen door het toestaan of verruimen van mogelijkheden als splitscreenreclame, het opnemen van slogans en minimumduur van reclameblokken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in