Marketeers controleren resultaat van hun bureaus niet


Het marktonderzoeksbureau legt met het rapport ‘Help Wanted: 21st Century Agency’ een vinger op de zere plek van veel Amerikaanse reclamebureaus, die worstelen met het veranderende medialandschap en hun nieuwe rol daarin. Hoe kunnen ze hoofdpartner van de marketeer blijven, in een tijd die vraagt om verregaande specialisatie, in een steeds digitalere omgeving?
Forrester maakte in het onderzoek gebruik van de zogenaamde Net Promotor Score, waarbij een groep marketeers het volgende werd gevraagd: ‘Zou jij een bepaald product of bepaalde dienst van je bureau aanbevelen aan iemand anders?’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe bureaus scoorden een magere 21 procent, dat wil zeggen dat maar weinig klanten hun diensten zouden aanbevelen bij anderen. Aan de andere kant zegt 76 procent van de marketeers dat ze niet weet hoe men de ROI van hun bureaus moet berekenen. 69 procent zegt dat bureau-ROI te moeilijk is om te meten.
Peter Kim, onderzoeker bij Forrester: ‘Er is altijd een mate van ontevredenheid bij marketeers over hun bureaus. Het verbaast me echter dat driekwart van de marketeers de resultaten niet tegen de meetlat legt. Op basis waarvan is men dan ontevreden? De ontevredenheid hangt meer samen met een gevoel, niet met slechte cijfers. En een gevoel kun je niet meten.’
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid