Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers controleren resultaat van hun bureaus niet

Reclamebureaus kunnen nauwelijks voldoen aan de veranderende vraag van hun klanten, en marketeers laten het na om de resultaten van hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktonderzoeksbureau legt met het rapport ‘Help Wanted: 21st Century Agency’ een vinger op de zere plek van veel Amerikaanse reclamebureaus, die worstelen met het veranderende medialandschap en hun nieuwe rol daarin. Hoe kunnen ze hoofdpartner van de marketeer blijven, in een tijd die vraagt om verregaande specialisatie, in een steeds digitalere omgeving?

related partner content for mobile comes here

Forrester maakte in het onderzoek gebruik van de zogenaamde Net Promotor Score, waarbij een groep marketeers het volgende werd gevraagd: ‘Zou jij een bepaald product of bepaalde dienst van je bureau aanbevelen aan iemand anders?’

De bureaus scoorden een magere 21 procent, dat wil zeggen dat maar weinig klanten hun diensten zouden aanbevelen bij anderen. Aan de andere kant zegt 76 procent van de marketeers dat ze niet weet hoe men de ROI van hun bureaus moet berekenen. 69 procent zegt dat bureau-ROI te moeilijk is om te meten.

Peter Kim, onderzoeker bij Forrester: ‘Er is altijd een mate van ontevredenheid bij marketeers over hun bureaus. Het verbaast me echter dat driekwart van de marketeers de resultaten niet tegen de meetlat legt. Op basis waarvan is men dan ontevreden? De ontevredenheid hangt meer samen met een gevoel, niet met slechte cijfers. En een gevoel kun je niet meten.’

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in