Madeleine van Schendel: 'Muziekdomein logische keuze voor merken'
Mister SAM verbindt merken aan muziekartiesten en concepten. Data zijn daarbij essentieel. Interview met oprichtster Madeleine van Schendel.
Het begon bij Radio 538, waar Madeleine van Schendel en haar collega Saskia Troccoli vanuit een gedeelde liefde voor muziek het plan opvatten om merken aan muziek te koppelen, en andersom.
‘Het lijkt zo’n logische combinatie’, vertelt Van Schendel, ‘maar omdat er toch vaak verschillende belangen spelen, gaat het in veel gevallen mis. Er moest dus een soort ‘buffer’ tussen die beide werelden begrijpt.’
Met één A4’tje stapte Van Schendel – die behalve bij Radio 538 ook werkte bij de Amsterdam ArenA en CBS Outdoor (nu Exterion Media) − naar René Hofma van Result Recruitment voor een investering. Hofma zei tegen haar: ‘Ik snap er helemaal niets van, maar als jij erin gelooft, geloof ik in jou. Dan gaan we het doen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid