Overslaan en naar de inhoud gaan

Madeleine van Schendel: 'Muziekdomein logische keuze voor merken'

Mister SAM verbindt merken aan muziekartiesten en concepten. Data zijn daarbij essentieel. Interview met oprichtster Madeleine van Schendel.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het begon bij Radio 538, waar Madeleine van Schendel en haar collega Saskia Troccoli vanuit een gedeelde liefde voor muziek het plan opvatten om merken aan muziek te koppelen, en andersom. 
‘Het lijkt zo’n logische combinatie’, vertelt Van Schendel, ‘maar omdat er toch vaak verschillende belangen spelen, gaat het in veel gevallen mis. Er moest dus een soort ‘buffer’ tussen die beide werelden begrijpt.’
Met één A4’tje stapte Van Schendel – die behalve bij Radio 538 ook werkte bij de Amsterdam ArenA en CBS Outdoor (nu Exterion Media) − naar René Hofma van Result Recruitment voor een investering. Hofma zei tegen haar: ‘Ik snap er helemaal niets van, maar als jij erin gelooft, geloof ik in jou. Dan gaan we het doen.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in