Overslaan en naar de inhoud gaan

#lekkersociaal 28: Over het beursavontuur van Snap, een Messenger make-over en nieuwe app Sticky

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over linkjes in Snapchat, advertising in Messenger en een Instagram Stories…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

It's not Snappening!

related partner content for mobile comes here

Het beursavontuur van Snap, het bedrijf achter Snapchat, is geen daverend succes. Op dit moment is het per aandeel 1,1 procent minder waard dan toen het in maart naar de beurs werd gebracht. Na deze introductie steeg de koers even, maar deze groei zette niet door. Niet zo gek, als we zien dat Instagram in deze periode is gegroeid met 100 miljoen gebruikers, terwijl Snapchat er slechts 8 miljoen bij kreeg. Wij zijn benieuwd of dit verhaal een sprookje of een nachtmerrie gaat worden!

Leg de link

Nieuw op Snapchat: links toevoegen aan je posts! Vanaf vandaag kun je linkjes toevoegen aan berichten die je vrienden kunnen zien wanneer ze omhoog swipen. Ook toegevoegd is een functie waarmee je een object uit je Snap kunt ‘knippen’ en er een kleurrijk of artistiek patroon achter kunt plaatsen. Eigenlijk een filtertje voor je omgeving! Als laatste biedt de update de mogelijkheid om het geluid van je stem te remixen. Hiervoor waren stemfilters altijd onderdeel van  een van de gezichtsfilters, maar nu kun je ze dus op ieder moment gebruiken.  Nieuwe manier van storytelling of onnodige toevoeging?

Vertel je Stories

Ook een update voor Instagram! Je kunt nu antwoorden op Stories met een foto of een video. Dit betekent dat je alle creatieve tools in de Instagram camera kunt gebruiken om precies uit te drukken hoe je je voelt. Op het eerste oog geen gigantische update, maar het voegt een compleet nieuw element toe aan de interactie binnen Instagram Stories. Antwoorden in tekst is leuk, maar door een snelle selfie te schieten kun je jezelf toch nét wat beter uitdrukken.

Stick it

Het nieuwe augmented reality project van Prisma is een selfiestickermaker die Sticky heet. Prisma kennen we van het algoritme in hun app waarmee je je foto’s in kunstwerkjes kon omtoveren.  De app werd 70 miljoen keer gedownload, maar de functie werd al snel gekopieerd door titanen als Facebook. Maar nu zijn ze terug met iets nieuws! De app herkent mensen in foto’s, waardoor je jezelf makkelijk kunt uitsnijden en uit een foto kunt knippen. Op deze manier wordt je foto een sticker die je weer kunt delen op je favoriete social medium. Zou deze app lang origineel blijven of ook weer gekopieerd worden?

Advertising in je Messenger

Messenger krijgt een make over! Op advertising gebied tenminste. De ads worden groter dan ooit en kunnen ongeveer de helft van je smartphonescherm innemen. Waarschijnlijk irritant, maar geen slechte manier voor adverteerders om flink in het oog te springen. Facebook zegt er zelf over dat de ervaring van haar gebruikers altijd de prioriteit heeft, maar het lijkt toch heel sterk dat er vooral vanuit het oogpunt van de adverteerder wordt gekeken. Je opent Messenger natuurlijk wel om met mensen in contact te komen, niet met bedrijven.



 

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. We creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in