Overslaan en naar de inhoud gaan

JongeHonden gaat internationaal met YoungDogs Worldwide

Het initiatief wil tools bieden om lokale YoungDogs op te kunnen richten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al een kwart eeuw verbindt stichting duizenden jonge creatieven aan bureaus en merken wereldwijd. Regelmatig kwam er het verzoek om een vergelijkbare organisatie op te zetten in een ander land. Ter viering van het 25-jarig jubileum, besloot de stichting hier serieus werk van te maken met .

related partner content for mobile comes here

‘We zijn al meer dan een jaar bezig om uit te dokteren hoe het internationaal moest werken’ vertelt , mede-oprichter Young Dogs Worldwide en copywriter bij The Oddshop. ‘De stichting moet consistent blijven, maar landelijke besturen moeten ook de nodige vrijheid kunnen krijgen. Daar is hard aan gewerkt en - naar onze mening - een goede vorm voor gevonden.’

Zo is er een toolkit ontwikkeld, met onder andere een contactlijst met merken, bureaus en organisaties die kunnen en willen helpen, een branding-pakket en een handleiding om alles op de rit te krijgen. Uiteindelijk hopen de ‘jonge honden’ één groot internationaal netwerk op te bouwen, dat zich inzet voor jong creatief talent.

Gratis hotdogs op Eurobest

Vorige week werd het initiatief gelanceerd op de Eurobest in Antwerpen. Omdat de stichting ooit werd geboren ‘op de motor’, reisde het JongeHonden-bestuur naar Antwerpen op een customized Piaggio. Daar werden tijdens de tweede dag van het festival gratis hotdogs uitgedeeld om het nieuwe initiatief te vieren.

Daarnaast maakte het bestuur bekend dat België als eerste aansluit bij de internationale Young Dogs-familie. Het Belgische bestuur zal bestaan uit: Lode Vochten, creative bij Duval Guillaume. Michael D’Hooge, junior strategic planner bij DDB Brussel en Eline Rousseau, producer bij Mortierbrigade. Het Belgische bestuur is hard bezig om alles rond te krijgen om in 2016 officieel van start te gaan met een eerste pitch.

‘Op Eurobest hebben we gemerkt dat de Europese creatieve industrie voor 200 procent achter ons staat’, stelt , mede-oprichter Young Dogs Worldwide en freelance art-director, opgetogen. ‘De volgende stap is het benoemen van ambassadeurs en samen gaan werken met landen waar vraag is naar een Young Dogs-platform. We staan uiteraard altijd open voor suggesties.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in