Overslaan en naar de inhoud gaan

Hogere winst TMG door overnames

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft in het derde kwartaal een hogere opbrengst en nettowinst geboekt. Dat was vooral te danken aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opbrengsten camoufleren dat TMG het moeilijk heeft. De advertentie-omzet liep ook in het derde kwartaal terug - met 2,6 procent tot 54,7 miljoen euro - en er waren hogere kosten. Dat remt de operationele winst van TMG. Ook TMG's huis-aan-huisbladen hebben het moeilijk. TMG schrapt 85 fte's bij deze tak. Met de online activiteiten scoort TMG wel. Er was een 23 procent hogere opbrengst dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

TMG's operationele winst daalde naar 10,8 miljoen euro, tegen 15 miljoen euro in het derde kwartaal van 2010. Het nettoresultaat steeg van 7,3 miljoen euro in 2010 naar 22,5 miljoen euro. Vooral ProSiebenSat.1 rendeerde: de deelneming in het mediabedrijf leverde 18,2 miljoen euro meer op dan vorig jaar.

TMG verwacht een moeilijk vierde kwartaal en meldt verder volgende maand een nieuwe strategie te presenteren.

Bron: Volkskrant/Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in