Overslaan en naar de inhoud gaan

Het compromis: zal het ooit verdwijnen?

De hele wereld hangt aan elkaar van compromissen. In ons werk is dat niet anders. Iedereen wil immers een eigen draai geven aan een plan of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Laatst was ik nog bij een groot bedrijf waar zelfs toegegeven werd dat de communicatieafdeling niet het laatste woord had over de communicatieuitingen. Daar was het compromis bijna het einddoel. Wat zou er gebeuren als er bij een dergelijke onderneming gewoon werd vertrouwd op de kwaliteiten van de communicatieafdeling? Zou het echt zo slecht zijn voor het imago van het bedrijf om te luisteren naar wat de professionals over de communicatie te zeggen hebben? Natuurlijk snap ik best dat er bepaalde redenen zijn om te kiezen voor een terughoudende communicatiestrategie, maar ik vind het zo jammer! Zo weet je nooit hoe het ook had kunnen zijn...

related partner content for mobile comes here

Zelf baal ik het meest van concepten die helemaal af waren, maar waar door het compromis juist weer de scherpe rand af is gehaald. Er zijn genoeg concepten die ik om die reden niet in mijn portfolio doe, omdat ik vind dat het in een eerder stadium veel beter was. In andere gevallen heb ik minder moeite met compromissen. Bij sommige long copy bijvoorbeeld. Als de klant er graag nog een alinea bij wil hebben, dan doe ik daar niet moeilijk over. Zeker niet als het gaat om een interne nieuwsbrief of iets dergelijks.

Om antwoord te geven op mijn eigen vraag: ik denk dat we nooit van het compromis verlost zullen worden. Maar zeg nu eerlijk: als je altijd je zin krijgt is het toch ook niet leuk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in