Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft marketeers mist kennis online marketing

We hebben het al eerder geconstateerd in de verschillende edities van de Grote Marketing Enquête, maar nu is het weer eens vastgesteld:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We hebben het geconstateerd in de verschillende van de Grote Marketing Enquête, maar nu is het weer eens vastgesteld: bijna de helft (47%) van de marketeers in Nederland vindt zijn marketingkennis van online mogelijkheden te beperkt.

related partner content for mobile comes here

En 49% procent vindt dat mediabureaus tekort schieten in hun advies over online marketing.

Dat blijkt uit onderzoek dat het Nima in samenwerking met De Vos & Jansen heeft uitgevoerd onder 383 marketeers.

Ongeveer driekwart van de respondenten geeft aan meer aandacht te willen besteden aan online marketing. Marketeers willen vooral graag meer doen met social media (58%), search engine optimalisation (32%) en mobile marketing (31%).

Er is een toenemend besef van het belang van de inzet van online marketing. Grote uitdagingen vormen echter het gebrek aan expertise en de inrichting van de organisatie.

De marketeer loopt nog te vaak aan tegen onwetendheid bij de beslissers in de organisatie. Verder geeft een groot deel van de respondenten aan het lastig te vinden op te vallen tussen de vele andere aanbieders. Ook de bureaus bieden in deze geen uitkomst: ‘De ontwikkelingen in het vakgebied gaan snel, terwijl adviesbureaus lijken te blijven hangen in ‘old school’ communicatiemiddelen’, aldus een respondent.

De marketeer is zich wel bewust van de grote voordelen van online marketing. Als grootste voordeel noemt 69 procent de meetbaarheid/acountability. Ook vinden marketeers online marketing efficiënt en relatief goedkoop om in te zetten. Andere belangrijke voordelen van online marketing die genoemd worden: betere targetting van de doelgroep en de laagdrempeligheid voor de klant.

Het onderzoek is uitgevoerd in het kader van het congres The Case: de werkelijkheid van online marketing, dat het Nima op 15 juni voor de tweede keer organiseert. Hier te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in