Grote groei Europese online reclame
Online reclame is in Europa in 2007 met 38 procent gegroeid. In de Verenigde Staten was dat slechts 6 procent.
Volgens Emerce is de inhaalslag nog lang niet voorbij. IAB Europe komt met een groeicijfer van 38 procent: van 8 miljard euro in 2006 tot 11,5 miljard euro in 2007. Wel is die 38 procent een gewogen gemiddelde, omdat drie nieuwe landen (Polen, Turkije en Noorwegen) in de IAB-cijfers van 2007 zijn betrokken die nog niet zijn meegeteld. Ook spreekt IAB Europa over inconsequentie tussen nationale statistieken. Het gaat vaak om schattingen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Voor 2008 voorziet IAB Europe hoge relatieve groei voor mobiel, video, sociale media en persoon- en doelgroepgerichte reclame. De groei voor heel 2007 in Nederland blijft flink achter bij het gemiddelde van 38 procent, zegt Marco Derksen van IAB Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid