Grootste autofabrikanten in consumentensite


De fabrikanten gaan op zoek naar een reclamebureau om de introductie te begeleiden. De pan-Europese pitch voor een reclame- én mediabureau (het account heeft een waarde van bijna 400 miljoen gulden) zit in een tweede fase, meldt Campaign. Young & Rubicam (het bureau van Ford), McCann-Erickson (General Motors) en CDP, een Honda-bureau, doen mee aan de competitie. Elk bureau pitcht samen met een mediabureau. De drie concerns hebben vorig jaar daartoe al Covisint opgericht, dat online informatie geeft over auto's en auto-onderdelen. Het was aanvankelijk bedoeld als b-to-b site. De drie fabrikanten willen concurreren met succesvolle sites als Top Gear en What Car?
Het hoofdkantoor van het 'autobedrijf' zou in Amsterdam moeten worden geopend. Het is de eerste keer dat Ford en General Motors samenwerken om consumenten te bereiken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid