Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusie Duitse communicatiegenootschappen

In Duitsland houden geruchten over een fusie tussen de nationale reclame- en PR-genootschappen de gemoederen in beweging. BBDO-directeur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Zimmermann voldoet een grotere belangenorganisatie beter aan de verwachtingen van Duitse PR- en reclamebureaus. De gehele markt voor communicatie schatte hij onlangs op 147 miljard mark, 3,8% van het BNP.

related partner content for mobile comes here

Bij een fusie zou het gaan om samengaan tussen het Gesamtverband Werbeagenturen (GWA) en het Gesellschaft PR-Agenturen (GPRA). Rupert Ahrens, voorzitter van laatstgenoemde organisatie, hecht groot belang aan geïntegreerde communicatie, maar GWA-voorzitter Leonhard heeft zijn twijfels over een gezamenlijke organisatie. Een ander lid van het bestuur liet zich ontvallen dat GWA momenteel de best georganiseerde en meest bekwame communicatie-organisatie in Duitsland is.

Heet hangijzer is de vertegenwoordiging van de communicatiebranche in een nieuwe organisatiestructuur. Zimmermann ziet het liefste een fusie onder het dak van de bestaande structuur van het GWA. Daarbij zouden wel het bestuur, de branchestructuur en de naam moeten worden aangepast. (bron: PR Report)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in