Fusie Duitse communicatiegenootschappen
Volgens Zimmermann voldoet een grotere belangenorganisatie beter aan de verwachtingen van Duitse PR- en reclamebureaus. De gehele markt voor communicatie schatte hij onlangs op 147 miljard mark, 3,8% van het BNP.
Bij een fusie zou het gaan om samengaan tussen het Gesamtverband Werbeagenturen (GWA) en het Gesellschaft PR-Agenturen (GPRA). Rupert Ahrens, voorzitter van laatstgenoemde organisatie, hecht groot belang aan geïntegreerde communicatie, maar GWA-voorzitter Leonhard heeft zijn twijfels over een gezamenlijke organisatie. Een ander lid van het bestuur liet zich ontvallen dat GWA momenteel de best georganiseerde en meest bekwame communicatie-organisatie in Duitsland is.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHeet hangijzer is de vertegenwoordiging van de communicatiebranche in een nieuwe organisatiestructuur. Zimmermann ziet het liefste een fusie onder het dak van de bestaande structuur van het GWA. Daarbij zouden wel het bestuur, de branchestructuur en de naam moeten worden aangepast. (bron: PR Report)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid