Overslaan en naar de inhoud gaan

E-commerce klimt langzaam uit dal

Na het slechte jaar 2001 gaat het de komende jaren langzaam weer bergopwaarts met Europese e-commerce. Hoewel er dit jaar nog weinig van te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt onderzoeksbureau IDC in een nieuw rapport over e-commerce in Europa. Nadat de Europese e-commerce in 1999 en 2000 buitengewoon snel groeide, kwam de klap vorig jaar keihard aan, aldus IDC. Ook dit jaar groeit de markt voor e-commerce applicaties bescheiden met 11,5 procent – vorig jaar was die groei nog twee keer zo groot.

related partner content for mobile comes here

Maar in de jaren na 2002 voorspelt IDC een forse groei, mede omdat bedrijven meer en meer zullen beseffen dat e-commerce niet meer weg te denken is en er dus geïnvesteerd moet worden in e-commerce toepassingen. De grote massa, de middelgrote Europese bedrijven, laat de sceptische houding varen en zal verantwoordelijk zijn voor een hausse in het aankopen van software. IDC verwacht dat omstreeks 2006 de e-commercemarkt zal groeien met 45 procent tot 4,7 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in