Overslaan en naar de inhoud gaan

Duivels dilemma

Er zijn vele typeringen voor de rol van de communicatieprofessional. Betteke van Ruler bedacht ooit 'De omroeper', 'De Hofmeester', 'De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend daarbij was hoe met name de communicatiemensen van de grote bedrijven toch sterk denken aan dienaarschap (bijvoorbeeld Richard van der Eijk van Unilver en Geert Pielage van ABN), met een snufje duivel, maar weer niet te veel. Mooi was de bijdrage van Jaques Wallage die naast een staaltje eersteklas Groningenpromotie het toch vooral had over de brugfunctie van de communicatieprofessional: het verbinden van buiten en binnen.

related partner content for mobile comes here

Als je het mij vraagt is de de vraag 'Duivel of dienaar' eigenlijk een diabolische truuc om je tot een keuze te verleiden. Want een onafhankelijke bruggenbouwer tussen buiten en binnen, die strategisch nadenkt over reputatie en issuemanagement, is dat niet veel meer een Schepper? Of trek ik nu een te grote broek aan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in