Dialoogmarketing revisited


Het bombardement aan prijsverlagingen, ‘persoonlijke’ aanbiedingen, direct mails, agressieve verkoopmethoden, assortimentsuitbreidingen enzovoort heeft de consument van nu zo goed als lam gelegd. Echte betrokkenheid is ver te zoeken, en die wek je ook niet met kortetermijnacties.
Consumenten worden alleen dan actief als ze ruimte hebben voor eigen initiatief en expertise, als ze geïnteresseerd zijn in de bedrijfsprestaties en als hun eigen ervaringen met een merk of product serieus worden genomen. Dat kan op verschillende manieren: via beproefde methoden als expertdiscussies, kwalitatief onderzoek en klantenworkshops maar ook via communitymarketing (het stimuleren van chatboxen, klantevenementen, weblogs en dergelijke).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast is inboundmarketing, bekend uit de telecomsector, in opkomst. Het is een soort dialoogmarketing in een nieuw jasje: initiatieven, vragen en klachten van de klant worden gezien als kansen om het contact met de consument gelijkwaardiger te maken en zijn engagement te versterken.
Bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid