Overslaan en naar de inhoud gaan

Dialoogmarketing revisited

Consumenten worden passiever onder druk van het reclamegeweld dat over ze wordt uitgestort. Een nieuwe vorm van dialoogmarketing legt het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bombardement aan prijsverlagingen, ‘persoonlijke’ aanbiedingen, direct mails, agressieve verkoopmethoden, assortimentsuitbreidingen enzovoort heeft de consument van nu zo goed als lam gelegd. Echte betrokkenheid is ver te zoeken, en die wek je ook niet met kortetermijnacties.

related partner content for mobile comes here

Consumenten worden alleen dan actief als ze ruimte hebben voor eigen initiatief en expertise, als ze geïnteresseerd zijn in de bedrijfsprestaties en als hun eigen ervaringen met een merk of product serieus worden genomen. Dat kan op verschillende manieren: via beproefde methoden als expertdiscussies, kwalitatief onderzoek en klantenworkshops maar ook via communitymarketing (het stimuleren van chatboxen, klantevenementen, weblogs en dergelijke).

Daarnaast is inboundmarketing, bekend uit de telecomsector, in opkomst. Het is een soort dialoogmarketing in een nieuw jasje: initiatieven, vragen en klachten van de klant worden gezien als kansen om het contact met de consument gelijkwaardiger te maken en zijn engagement te versterken.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in