Overslaan en naar de inhoud gaan

TV (nog) belangrijkste nieuwsbron

Harris Interactive onderzocht in zeven landen welke nieuwskanalen het meeste gebruikt worden. Kranten worden nog steeds gelezen en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de VS leest 39 procent van de volwassenen regelmatig (minstens 5 dagen per week) een krant. In Groot Brittannië ligt dat percentage op 35 procent, in Spanje 48 procent en in Duitsland 46 procent.

related partner content for mobile comes here

De meeste mensen in de onderzochte landen zetten echter de televisie aan als ze nieuwsberichten willen volgen. De meeste respondenten denken echter dat internet de komende vijf jaar deze toppositie over zullen nemen, in ieder geval in de VS, Frankrijk en Italië. Alleen in Groot Brittannië en Duitsland denkt men dat televisie de voornaamste nieuwsbron blijft.

De voornaamste reden om kranten niet te lezen is tijdgebrek (58 procent geeft dit aan in de VS aan, 57 procent in Frankrijk, 56 procent in Duitsland en maar liefst 66 procent in Australië).
Britse en Spaanse respondenten (elk 54 procent) geven echter aan dat ze kranten niet lezen omdat krantennieuws vaak subjectief is of een te eenzijdig beeld geeft.

Daarnaast vindt de helft van de Italiaanse, Amerikaanse, Franse en Australische respondenten dat het makkelijker is om het nieuws online te volgen.

De helft van de Duitse en Australische respondenten en meer dan de helft van de Franse, Amerikaanse en Spaanse respondenten zegt minstens eenmaal per dag te surfen naar nieuws- en informatiesites.
In Italië ligt dit percentage zelfs op 74 procent.

Britten zijn minder regelmatig op nieuwssites te vinden; 31 procent is zelden online en 28 procent zegt eenmaal per week naar nieuws te klikken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in