Overslaan en naar de inhoud gaan

Druk!

Bel je mediabureau!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We zijn gewend om druk te zijn tussen 9 uur en 6 uur s’avonds. Zijn we inmiddels uitgepolderd in de communicatie? Er zijn mediabureaus met een cao, het moet niet gekker worden. Komt de tijd nog terug van beuken en ‘zien we je zondag’? Ik denk het wel. Ik ben positief, er hangt een goede vibe! Nu wordt het verschil gemaakt. De nieuwe generatie wil werken.Wil werken waar het gebeurt; ook op zondag. We moeten het alleen een podium geven. Reclame en media stoppen niet op zaterdag. Wanneer wordt het eerste ‘7 dagen in de week mediabureau’ geboren? Het zou de drukte in elk geval beter spreiden.

related partner content for mobile comes here

Let op: élk mediabureau is druk. Ik hoor niet anders. Zelfs mediabureaus waar het niet goed gaat, hebben het heel druk met hun business te behouden. Zeker als er net een afslankronde achter de rug is. Vooral de internationale adverteerders bereiden hun zoveelste heroriëntatie voor en maken het leven van de bureaus zwaar.

Wie heeft er nog zin een media-account als Unilever te behandelen? Verwacht wordt dat je je hele bureau erop inricht. Verwacht wordt dat je wel mensen aanneemt die ervaring hebben op het account. Ooh ja, het is een internationale pitch dus je moet meedoen! Zeg je als Nederland nee, dan heb je als ceo een probleem. Verdiensten zijn verwaarloosbaar of negatief. Het merendeel van de verdiensten wordt in de grote landen verdiend namelijk. Dat geeft druk!

We zagen jaren geleden jaarplanningen naar kwartaalplanningen gaan. En kwartaalplanning naar maandplanningen. Inmiddels is mediaplanning af en toe daghandel. Dat geeft een andere kijk op en dynamiek van mediaplanning, zeker als je dat met een strategische en creatieve kijk wil doen. Dan neemt de druk op mensen die wat kunnen in het vak toe.

Wij spreken inmiddels van 'dynamische planning'. Mediaplanning die constant onder invloed staat van de actualiteit, het seizoen en het effect. Als je dit doorvoert, zal je ervaren dat druk een constante wordt.
Want druk zijn is niet hip. Tijd voor je klanten vrijmaken wel. Adverteerders willen geen druk bureau, maar een bureau dat er voor hen is. Aandacht geven en druk zijn gaan namelijk niet samen. Dus doe me een lol en zeg tegen je klant dat je tijd voor hem hebt… altijd!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in