Die verdraaide pop-ups


Emarketer kwam vandaag met een interessant artikel over online ergernissen.
Website eigenschappen die internetgebruikers het meest irritant vinden, zijn: (% van de respondenten, juli 2005)
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Pop-up ads (35%)
2. Requirement to register and log-on before viewing the website (17%)
3. Requiring the installation of extra software to view the website (16%)
4. Slow-loading pages (9%)
5. Dead links (5%)
Irritant of niet, pop-ups en in log procedures zullen er altijd blijven. De website exploitant moet geld verdienen en wil bepaalde informatie alleen aan leden beschikbaar stellen.
De strijd om de aandacht van de bezoeker is een mooie om te volgen. Elk jaar verzinnen de marketeers wel weer een nieuwe advertentievorm die het oog van de internetter moet trekken. Waren vorig jaar de 'skyscrapers' populair, nu zijn de 'rectangles' ofwel big adds in the lead. Opvallend is in ieder geval dat de advertenties groter en groter worden.
Als je de website expoitanten vraagt (febr 2005) welke bron de grootste toename aan inkomsten gaat brengen, dan is het resultaat als volgt:
1. text links (21%)
2. pop-ups (17%)
3. Large rectangles (17%)
Die verdraaide pop-ups staan mooi op de tweede plaats. Irritant of niet, pop-ups blijken nog steeds te werken. Ze brengen geld in het laatje of leveren waardevolle e-mailadressen op. We moeten er maar mee leren leven. Kijk op Bannerreport voor de mooiste en meest opvallende banners.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid