Overslaan en naar de inhoud gaan

Die verdraaide pop-ups

Gastcolumnist Geert-Jan Smits
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

kwam vandaag met een interessant artikel over online ergernissen.

related partner content for mobile comes here

Website eigenschappen die internetgebruikers het meest irritant vinden, zijn: (% van de respondenten, juli 2005)

1. Pop-up ads (35%)
2. Requirement to register and log-on before viewing the website (17%)
3. Requiring the installation of extra software to view the website (16%)
4. Slow-loading pages (9%)
5. Dead links (5%)

Irritant of niet, pop-ups en in log procedures zullen er altijd blijven. De website exploitant moet geld verdienen en wil bepaalde informatie alleen aan leden beschikbaar stellen.

De strijd om de aandacht van de bezoeker is een mooie om te volgen. Elk jaar verzinnen de marketeers wel weer een nieuwe advertentievorm die het oog van de internetter moet trekken. Waren vorig jaar de 'skyscrapers' populair, nu zijn de 'rectangles' ofwel big adds in the lead. Opvallend is in ieder geval dat de advertenties groter en groter worden.

Als je de website expoitanten vraagt (febr 2005) welke bron de grootste toename aan inkomsten gaat brengen, dan is het resultaat als volgt:

1. text links (21%)
2. pop-ups (17%)
3. Large rectangles (17%)

Die verdraaide pop-ups staan mooi op de tweede plaats. Irritant of niet, pop-ups blijken nog steeds te werken. Ze brengen geld in het laatje of leveren waardevolle e-mailadressen op. We moeten er maar mee leren leven. Kijk op voor de mooiste en meest opvallende banners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in