Overslaan en naar de inhoud gaan

De tien geboden van e-mail marketing

Klanten en prospects via e-mail benaderen is een kunst op zich. Dat agressieve mailtjes uit den boze zijn, is algemeen bekend. Maar waar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tien geboden voor e-mail marketing.

related partner content for mobile comes here
  1. Wees niet opdringerig. Het beste is om in het eerste mailtje nog geen concrete aanbieding te doen, dat kan later nog wel.
  2. Communiceer regelmatig. Informeer de klant over wijzigingen op de site en hou hem op de hoogte als een besteld artikel onderweg is.
  3. Beloon uw e-klant als hij persoonlijke informatie beschikbaar stelt of vragen beantwoordt via internet. Bijvoorbeeld met een kortingscoupon of met een kans op een prijs.
  4. Reageer snel op vragen en klachten. Het geduld van de internet-gebruikers is beperkt.
  5. Verkoop uw adreslijsten niet zomaar. Internetters zijn erg gevoelig voor niet geautoriseerd gebruik van hun e-mail adres.
  6. Maak het persoonlijk. Benut de mogelijkheden die internet biedt om aanspreekvorm en aanbiedingen af te stemmen op die ene klant.
  7. Wees duidelijk. Is het onderwerp van het mailtje niet helder omschreven, dan wordt het zo weggegooid.
  8. Beloon de bekeringsijver van uw klant. Stel er iets tegenover als hij een nieuwe klant binnenbrengt.
  9. Bewaak de kwaliteit van uw database.
  10. Heb geduld. Internet mag dan een snel medium zijn, het opbouwen van een klantenrelatie heeft tijd nodig.

< SIZE=1>Bron: stratégies, 19-1-2001 <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in