De tien geboden van e-mail marketing
Klanten en prospects via e-mail benaderen is een kunst op zich. Dat agressieve mailtjes uit den boze zijn, is algemeen bekend. Maar waar…
De tien geboden voor e-mail marketing.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Wees niet opdringerig. Het beste is om in het eerste mailtje nog geen concrete aanbieding te doen, dat kan later nog wel.
- Communiceer regelmatig. Informeer de klant over wijzigingen op de site en hou hem op de hoogte als een besteld artikel onderweg is.
- Beloon uw e-klant als hij persoonlijke informatie beschikbaar stelt of vragen beantwoordt via internet. Bijvoorbeeld met een kortingscoupon of met een kans op een prijs.
- Reageer snel op vragen en klachten. Het geduld van de internet-gebruikers is beperkt.
- Verkoop uw adreslijsten niet zomaar. Internetters zijn erg gevoelig voor niet geautoriseerd gebruik van hun e-mail adres.
- Maak het persoonlijk. Benut de mogelijkheden die internet biedt om aanspreekvorm en aanbiedingen af te stemmen op die ene klant.
- Wees duidelijk. Is het onderwerp van het mailtje niet helder omschreven, dan wordt het zo weggegooid.
- Beloon de bekeringsijver van uw klant. Stel er iets tegenover als hij een nieuwe klant binnenbrengt.
- Bewaak de kwaliteit van uw database.
- Heb geduld. Internet mag dan een snel medium zijn, het opbouwen van een klantenrelatie heeft tijd nodig.
<#FONT SIZE=1>Bron: stratégies, 19-1-2001 <#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid