Overslaan en naar de inhoud gaan

De co-creatie burger van McDonalds: de McMood

McDonalds schreef in mei van dit jaar een co-creatiewedstrijd uit: verzin een nieuwe burger en wordt de Bekendste Burger van Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag, precies 1 dag voor National Cheeseburger Day, is de winnaar bekend gemaakt: James Zeelenberg (zie foto) uit Utrecht wint met zijn McMood, een hamburger met kaas, rundvlees, augurk, tomaat en ijsbergsla, maar ook fritessaus en een spiegelei.

related partner content for mobile comes here

Hoe pakte McDonalds het aan: In tegenstelling tot Dove, die de co-creatie wedstrijd aangreep om het aantal Likes op Facebook te verhogen, konden mensen hun ontwerp kenbaar maken op de actiesite , aan de hand van een aantal variabelen die van te voren door McDonalds waren bepaald.

In totaal waren er 114.000 inzendingen. Vervolgens kon je stemmen op je favoriet. Dat werd 744.000 keer gedaan.

Een kritische jury bekeek de populairste inzendingen en gaf een shortlist van 3, vervolgens mocht een consumentenpanel die shortlist proeven. McMood won het uiteindelijk van de McAzurro en de Surinaamse burger.

Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, mocht de prijs vanmiddag overhandigen. Wat wint James Zeelenberg: in ieder geval geen percentage van de opbrengsten, zoals bij Lays Patatje Joppie. Wel: zijn foto hangt de komende tijd in de McDonald´s restaurants. En hij is deze maand te zien in de landelijke reclamecampagne van McDonald’s.

Daarnaast mag hij (voor even) gaan leven als een echte VIP. Dit houdt onder andere in dat hij samen met zijn familie mag verblijven in een luxe villa, zich mag laten rijden in een auto met privéchauffeur, genieten van de maaltijden van een privékok en allerlei andere VIP-uitjes mag beleven.

De McMood is vanaf morgen verkrijgbaar bij McDonald’s in Nederland en gaat 3,75 euro kosten. In eerste instantie is de hamburger 8 weken verkrijgbaar. De woordvoerder kan niet zeggen of de burger daarna op het menu mag blijven: ‘Als de verkopen heel succesvol zijn zullen we er zeker naar kijken, maar vooralsnog stoppen er per 12 november.

[update 18-09] De commercial, met daarin een hoofdrol voor James Zeelenberg, is inmiddels live:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in