De co-creatie burger van McDonalds: de McMood


Vandaag, precies 1 dag voor National Cheeseburger Day, is de winnaar bekend gemaakt: James Zeelenberg (zie foto) uit Utrecht wint met zijn McMood, een hamburger met kaas, rundvlees, augurk, tomaat en ijsbergsla, maar ook fritessaus en een spiegelei.
Hoe pakte McDonalds het aan: In tegenstelling tot Dove, die de co-creatie wedstrijd aangreep om het aantal Likes op Facebook te verhogen, konden mensen hun ontwerp kenbaar maken op de actiesite www.debekendsteburger.nl, aan de hand van een aantal variabelen die van te voren door McDonalds waren bepaald.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal waren er 114.000 inzendingen. Vervolgens kon je stemmen op je favoriet. Dat werd 744.000 keer gedaan.
Een kritische jury bekeek de populairste inzendingen en gaf een shortlist van 3, vervolgens mocht een consumentenpanel die shortlist proeven. McMood won het uiteindelijk van de McAzurro en de Surinaamse burger.
Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, mocht de prijs vanmiddag overhandigen. Wat wint James Zeelenberg: in ieder geval geen percentage van de opbrengsten, zoals bij Lays Patatje Joppie. Wel: zijn foto hangt de komende tijd in de McDonald´s restaurants. En hij is deze maand te zien in de landelijke reclamecampagne van McDonald’s.
Daarnaast mag hij (voor even) gaan leven als een echte VIP. Dit houdt onder andere in dat hij samen met zijn familie mag verblijven in een luxe villa, zich mag laten rijden in een auto met privéchauffeur, genieten van de maaltijden van een privékok en allerlei andere VIP-uitjes mag beleven.
De McMood is vanaf morgen verkrijgbaar bij McDonald’s in Nederland en gaat 3,75 euro kosten. In eerste instantie is de hamburger 8 weken verkrijgbaar. De woordvoerder kan niet zeggen of de burger daarna op het menu mag blijven: ‘Als de verkopen heel succesvol zijn zullen we er zeker naar kijken, maar vooralsnog stoppen er per 12 november.
[update 18-09] De commercial, met daarin een hoofdrol voor James Zeelenberg, is inmiddels live:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid