Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie Zinniz moet beter

De verkoop van Zinniz blijft sterk achter en dat is mede te wijten aan de slechte communicatie. Dit zei Jacques Troch, bestuursvoorzitter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verkoop van jongerenbiertje Zinniz, dat de concurrentie moest aangaan met Breezer, liep na de introductie in mei vorig jaar even goed maar zakte daarna flink in. Het tij moet worden gekeerd door ‘beter te communiceren dat het bier is’. Bovendien zullen twee van de drie bestaande smaken worden vervangen door zoetere en pittiger varianten.

related partner content for mobile comes here

Verder deelde Grolsch mee te stoppen met de seizoensbieren Wintervorst en Zomergoud. Herfstbok loopt daarentegen zo goed dat het seizoen wordt opgerekt tot maart. Daarna volgt Lentebok dat qua smaak en receptuur zo wordt aangepast dat het meer op Herfstbok gaat lijken. Troch: ‘We gaan onze kaarten zetten op de hardlopers.’

Niettemin heeft de bierbrouwer een goed jaar achter de rug. Het bedrijf verkocht voor het eerst in zijn bestaan meer dan 3 hectoliter bier. De omzet steeg met 8,7 pct naar 296,5 miljoen euro, de winst met 5,1 pct naar 30,1 miljoen euro. Groei kwam vooral uit Groot-Brittannië (+21 pct).

Hoewel de verkopen in Nederland terugliepen (-1,1 pct), zag Grolsch zijn aandeel in de horeca verder stijgen. De bierbrouwer zette 2,5 pct meer om en opende ‘honderden nieuwe horecagelegenheden, vooral in de Randstad’. (Trouw)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in