Communicatie Zinniz moet beter
De verkoop van jongerenbiertje Zinniz, dat de concurrentie moest aangaan met Breezer, liep na de introductie in mei vorig jaar even goed maar zakte daarna flink in. Het tij moet worden gekeerd door ‘beter te communiceren dat het bier is’. Bovendien zullen twee van de drie bestaande smaken worden vervangen door zoetere en pittiger varianten.
Verder deelde Grolsch mee te stoppen met de seizoensbieren Wintervorst en Zomergoud. Herfstbok loopt daarentegen zo goed dat het seizoen wordt opgerekt tot maart. Daarna volgt Lentebok dat qua smaak en receptuur zo wordt aangepast dat het meer op Herfstbok gaat lijken. Troch: ‘We gaan onze kaarten zetten op de hardlopers.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaNiettemin heeft de bierbrouwer een goed jaar achter de rug. Het bedrijf verkocht voor het eerst in zijn bestaan meer dan 3 hectoliter bier. De omzet steeg met 8,7 pct naar 296,5 miljoen euro, de winst met 5,1 pct naar 30,1 miljoen euro. Groei kwam vooral uit Groot-Brittannië (+21 pct).
Hoewel de verkopen in Nederland terugliepen (-1,1 pct), zag Grolsch zijn aandeel in de horeca verder stijgen. De bierbrouwer zette 2,5 pct meer om en opende ‘honderden nieuwe horecagelegenheden, vooral in de Randstad’. (Trouw)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid