Bureaus snappen Web2.0 nog niet
Het merendeel van de bureaus heeft geen grip op sociale media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het aloude zegt-het-voort-principe is de kern van alle sociale media. Web 2.0 is niet meer dan een razendsnelle global village-versie van de dorpsroddel of tamtam. Voor merken is het intussen wel zaak om de kloof tussen aanbeveling en aankoop te verkleinen. Sociale media zijn bij uitstek het terrein van jonge mensen. Volgens sommigen zijn veel bestaande bureaus niet flexibel en ‘jong’ genoeg om de Web 2.0-uitdaging aan te gaan.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Hier zijn, in afwachting van jong bloed, enkele tips van het Britse onderzoeksbureau IPA voor creatief Web 2.0-succes:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Zorg voor motiverende incentives (korting, premiumcontent, toegang tot archieven).
- Ga voor integriteit. Goede en slechte reviews moeten in verhouding staan tot de respons.
- Neem open vragen op in enquêtes, om ruimte te bieden aan persoonlijke bijdragen.
- Widgets scoren het best als ze niet direct gerelateerd zijn aan een merk.
Bron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid