Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureaus snappen Web2.0 nog niet

Het merendeel van de bureaus heeft geen grip op sociale media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aloude zegt-het-voort-principe is de kern van alle sociale media. Web 2.0 is niet meer dan een razendsnelle global village-versie van de dorpsroddel of tamtam. Voor merken is het intussen wel zaak om de kloof tussen aanbeveling en aankoop te verkleinen. Sociale media zijn bij uitstek het terrein van jonge mensen. Volgens sommigen zijn veel bestaande bureaus niet flexibel en ‘jong’ genoeg om de Web 2.0-uitdaging aan te gaan.

related partner content for mobile comes here

Hier zijn, in afwachting van jong bloed, enkele tips van het Britse onderzoeksbureau IPA voor creatief Web 2.0-succes:

  • Zorg voor motiverende incentives (korting, premiumcontent, toegang tot archieven).
  • Ga voor integriteit. Goede en slechte reviews moeten in verhouding staan tot de respons.
  • Neem open vragen op in enquêtes, om ruimte te bieden aan persoonlijke bijdragen.
  • Widgets scoren het best als ze niet direct gerelateerd zijn aan een merk.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in