
Het aloude zegt-het-voort-principe is de kern van alle sociale media. Web 2.0 is niet meer dan een razendsnelle global village-versie van de dorpsroddel of tamtam. Voor merken is het intussen wel zaak om de kloof tussen aanbeveling en aankoop te verkleinen. Sociale media zijn bij uitstek het terrein van jonge mensen. Volgens sommigen zijn veel bestaande bureaus niet flexibel en ‘jong’ genoeg om de Web 2.0-uitdaging aan te gaan.
Hier zijn, in afwachting van jong bloed, enkele tips van het Britse onderzoeksbureau IPA voor creatief Web 2.0-succes:
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
Artipoppe- Zorg voor motiverende incentives (korting, premiumcontent, toegang tot archieven).
- Ga voor integriteit. Goede en slechte reviews moeten in verhouding staan tot de respons.
- Neem open vragen op in enquêtes, om ruimte te bieden aan persoonlijke bijdragen.
- Widgets scoren het best als ze niet direct gerelateerd zijn aan een merk.
Bron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee